בעקבות הפקדת תכנית תחנת הכוח: תושבי ראש העין והסביבה יצאו ביום שישי להפגין בגשר אבן העזר במחאה על ההחלטה. המפגינים טענו שראש הממשלה נותן עדיפות לבעלי ההון וקיבוץ גבעת השלושה אשר יתעשרו על חשבון בריאותם.
1 צפייה בגלריה
הפגנה נגד תחנת כוח קסם
הפגנה נגד תחנת כוח קסם
הפגנה נגד תחנת כוח קסם
(צילום: לני מידן)
לאחר הצהרות מצד ראש עיריית ראש העין על ניצחון וביטול התכנית ועל אף מאבק ממושך, התקבלה בשבוע שעבר החלטה בות"ל להפקיד את התכנית להקמת תחנת כח בצומת קסם שאמורה לספק חשמל בהיקף של 780 מגה וט באמצעות גז. כעת עמלים התושבים יחד עם העירייה על הגשת התנגדויות כדי לשנות את רוע הגזרה מבחינתם.
קראו גם:
אך מלבד הפעולות בערכאות המשפטיות, במטה המאבק מחדשים את הפעילות הציבורית וביום שישי הקרוב תתקיים הפגנה בשעה 9:00 בגשר אבן העזר.
במטה המאבק נגד התכנית ציינו כי "יש לנו ראש ממשלה מנותק מהציבור שתומך בו בתוכם תושבי ראש העין הותיקים שהצביעו לו בכל מערכת בחירות, ונותן עדיפות לבעלי ההון וקיבוץ גבעת השלושה אשר יתעשרו על חשבון בריאותם של מצביעיו מראש העין והסביבה ותוך סיכון מאגרי מים אסטרטגיים של מדינת ישראל.
בנוסף ישנה פה פגיעה קשה בתושבי כפר קאסם אשר קרקע חקלאית שנלקחה מהם, הסמוכה לבתיהם ולעסקיהם והועברה לקיבוץ גבעת השלושה בסוף שנות החמישים (לאחר הטבח בכפר) משמשת כעת להקמת תחנת כח מזהמת שעלולה לפגוע בבריאותם של תושבי כפר קאסם והסביבה. על פי דו"ח המשרד להגנת הסביבה, מרכזי אנרגיה מבוססי גז טבעי פולטים מזהמי אוויר שונים העלולים לגרום לתחלואה ולתמותה מוקדמת.
מטה המאבק לא ינוח ולא ישקוט יחד עם ראשי הרשויות באזור עד אשר המחדל הזה של תחנת כח קסם יבוטל!".
מקסם אנרגיה נמסר בתגובה: "תחנת קסם מקודמת במסגרת מדיניות הממשלה לספק את צורכי החשמל העתידיים של תושבי המרכז, שסובלים בשנים האחרונות משיבושים קשים של חשמל שהולכים ומחריפים בגלל העדר תחנות לייצור חשמל במרכז. קסם קמה על מנת למנוע את החרפת הפסקות החשמל, גם בראש העין, על רקע התוכניות להרחבת האוכלוסייה באזור גוש דן בשנים הקרובות ולהפחית את זיהום האוויר שנפלט מהתחנות הפחמיות של חדרה ואשקלון. נמשיך לפעול בשקיפות ולעמוד בכל תנאי הוועדה ונקום תוך הבטחת הביטחון האנרגטי של כל תושבי המרכז".
מטעם קיבוץ גבעת השלושה נמסר: "קיבוץ גבעת השלושה גאה להיות שותף בפרויקט לאומי שאושר לאחרונה להמשך קידום בוועדה לתשתיות לאומיות בהתאם למדיניות הממשלה לאספקת חשמל כחלופה לחשמל שמקורו בפחם מזהם ובסמוך לריכוזי צריכה כמענה הכרחי לבעיית הפסקות החשמל שמהם האזור סובל כבר היום. הפרויקט מוקם ומובל על ידי צוות מקצועי על פי סטנדרטים מחמירים ותוך אימוץ הטכנולוגיה המיטבית, הכל בכדי להבטיח עמידה בתקנים המחמירים ביותר לשמירה על הסביבה ובריאות הציבור. הפרויקט יקדם את התעסוקה והכלכלה האזורית ואנו בטוחים שצוות הפרויקט ימשיך לפעול באחריות, בשקיפות ובהדברות".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ