מלון 'גלעדי' בקיבוץ כפר גלעדי שבגליל העליון עבר לאחרונה, בשיאה של תקופת הקורונה, שיפוץ נרחב בעלות כוללת של 60 מיליון שקל. השיפוץ הסתיים באוגוסט האחרון, בין הגל השני לשלישי. המלון המשופץ הספיק להיפתח לאורחים לתקופה קצרה של שלושה שבועות, ונסגר.
2 צפייה בגלריה
המנכ"ל ערן בראון
המנכ"ל ערן בראון
המנכ"ל ערן בראון
(צילום: דניאל דדון)
קראו גם:
היום מתקשים בעלי המלון לכסות את ההפסדים, שנאמדים בכ־300 אלף שקל בכל חודש שבו המלון שובת. המדינה, מצידה, עדיין לא שילמה את מענקי הקורונה עבור החודשים שבהם היה המלון סגור: "כיוון שפתחנו מחדש בשנת 2020 ומקור ההשוואה לקבלת המענקים הוא 2019 - שנה שבה היינו סגורים בגלל השיפוץ - אנחנו לא מקבלים מענקים כרגע", אומר מנכ"ל המלון ערן בראון. "המדינה לא עזרה בכלום. הוצאנו פה מיליונים ואפילו אגורה לא קיבלנו". ערעור שהגישה הנהלת המלון עדיין לא נענה: "ביקשנו השוואה במענקים לפעילות המלון בשנת 2018, כי יש תקדים - כמו אצל נשים בהיריון, שקשה להשוות את שכרן לשנת העסקים הקודמת והוחלט להחריג אותן ולהשוות לשנת 2018. אני חושב שזה יהיה נכון גם לעסקים שנפתחו מחדש בשנת 2020".
בראון, תושב כרכור, נשוי ואב לשלושה, עוסק בתחום המלונאות כבר 31 שנה. הוא ניהל מלונות רבים ובעשר השנים האחרונות גם ביצע גם פרויקטים של שדרוג מלונות - כמו המלון בכפר גלעדי, שאותו הוא מנהל בשש וחצי השנים האחרונות ושעבר שדרוג משמעותי.
2 צפייה בגלריה
מלון גלעדי
מלון גלעדי
מלון גלעדי
(צילום: דניאל דדון)
מלון כפר גלעדי נוסד כבית מרגוע ב־1942. במרוצת השנים הוא התפתח לבית הארחה ולאחר מכן למלון. כיום, לאחר השיפוץ, עבר המלון מיתוג מחדש ונקרא 'מלון גלעדי'. הוא מכיל 158 חדרים; שתי בריכות חצי־אולימפיות, אחת מקורה ואחת חיצונית; ספא; חדר כושר; אולם גדול בן 500 מקומות ואולמות נלווים.
שיפוץ המלון נעשה בכמה שלבים, האחרון שבהם התחיל בנובמבר 2018 והסתיים לאחרונה. בין השאר נהרסו מבנים ישנים והוקם מבנה חדש בן 30 חדרים, וכן מבני משק ואחזקה חדשים. "שינינו את כל התשתיות במלון וגם עברנו לתשתיות ירוקות שחוסכות באנרגיה. זכינו למענק ממשרד האנרגיה לאור ההשתדלות שלנו לא לפגוע בסביבה. חשבנו גם על נושא הנגישות והמלון נגיש לכולם, עם חדרים שמותאמים לנכים. גם כל האזורים הציבוריים מונגשים", אומר בראון.
כאמור, לאחר השיפוץ הספיק המלון להיות פתוח במשך שלושה שבועות בלבד לפני שנסגר בעקבות הסגר השני. "עשינו את מהלך הפתיחה, לא ידענו שיהיו עוד סגרים ובינתיים אנחנו תקועים. קלטנו עובדים ופתאום הוצאנו אותם לחל"ת. אני לא יודע כמה מהם יחזרו. בחלק מהתפקידים אנשים מקבלים חל"ת ולא רוצים לחזור לעבודה, בפרט משרות כמו חדרניות ושוטפי כלים, שמאוד קשה לאייש באזור הצפון".
איך התחושה שלך באופן אישי, כשהמלון כבר משופץ ומוכן אבל אי אפשר לקלוט בו אורחים?
"אני אופטימי, כי יש את החיסונים לקורונה ואני מניח שמתישהו הכל יסתיים. עם זאת, בייחוד בתחום המלונאות, אנחנו נכנסים לעולם חדש ואני לא יודע לצפות אותו ואיך ייראה היום שאחרי. אנשים ייצאו לנופש אבל אני לא יודע איך וכמה, ומה יהיה עם חברות התעופה והמתחרים. אני מניח שבהתחלה יהיה ביקוש למלונות ושזה יהיה דומה מאוד לקניונים, שאנשים היו מאוד צמאים לצאת לבלות וברגע שפתחו אותם מחדש היתה התנפלות. לקורונה תהיה לדעתי השפעת רוחב לשנים קדימה, אבל אני מניח שהדברים יתייצבו, כולם יחזרו למקומם ותתחיל פעילות. מבחינתי, ה־1 במרץ הוא תאריך היעד לפתיחה. נראה לי שבסוף ינואר כבר יתחילו לפתוח את הסגר ואחר כך גם מלונות יוכלו לפתוח".