הוכרזו הזוכים בהאקתון החדשנות ההיברידי לשנת 2020 שנערך במרכז חדשנות כנרת. הרעיון הזוכה: תוסף להקשחת מזון המצמצם את הפחת בכ-50% וכ-8100 טון בשנה, הקבוצה הזוכה: קבוצת האתגר של צמח תערובות.
1 צפייה בגלריה
הזוכים בהאקתון 2020
הזוכים בהאקתון 2020
הזוכים בהאקתון 2020
(צילום: איגוד התעשייה הקיבוצית)
ההאקתון מובל ע"י מרכז חדשנות כנרת, בשיתוף צמח מפעלים, איגוד התעשייה הקיבוצית, ארגון ירוק בהיי-טק והמכללה האקדמית כנרת. ובחסות מכון התקנים ולוצטו, ומטרתו לתת פתרונות שיהפכו את התעשייה לירוקה יותר.
קראו גם:
במקום הראשון זכתה קבוצת האתגר של 'צמח תערובות', שהתמודדה עם האתגר להקטנת פחת בתהליכי הולכה הובלה ואחסון כופתיות מזון לבע"ח. הפתרון שהציעה הקבוצה הנו תוסף למזון אשר מקשיח אותו ומצמצם את הפחת בכ-50% - כ-8100 טון בשנה
למקום השני הגיעה קבוצת האתגר של 'לוג', שהתמודדה עם אתגר להגדלת אורך חיי מדף של תרופות על ידי הגדלת חסימות קופסאות התרופות לחמצן. הפתרון שהציעו: חיבור של תוסף בחלק התחתון של פקק בקבוק התרופות המגדיל את וואקום הקופסה.
את המקום השלישי והמכובד קטפה קבוצת האתגר של 'מסילות', שהתמודדה עם אתגר ליצירת כבל חכם למעלית, להקטנת הבלאי. הפתרון שהציעו תוסף חיישן IOT לעדכון מצב הכבל.
כל החברות שהשתתפו בהאתקון כולן ממרחב עמק הירדן, והן: מסילות, גולן מוצרי פלסטיק, דשן הצפון, צמח תערובות, ביובי, לוג ו- א.ר.י-דורות.
שיר אליגור, מנהל את האקדמיה לחדשנות ואחראי ההאקתון: "למרות הקורונה מרכז כנרת לחדשנות בשיתוף פעולה עם השחקנים החזקים באזור, המכללה האקדמית כנרת, צמח, והתעשייה הקיבוצית בחר שוב לחבור יחד והפעם בכדי לתת מענה לאתגרי השעה. הקורונה האיצה תהליכים טכנולוגיים שונים, מהאופן בו אנחנו מדברים, קונים, אך גם מייצרים. ההאקתון מאפשר למפעלים השונים במרחב להיחשף לכלים טכנולוגיים מתקדמים שיאפשרו להם לבזבז פחות משאבים, ולשמור על סביבה נקייה יותר. ברכותנו לקבוצת האתגר של צמח תערובות אשר זכו במקום הראשון. אנו תקווה כי הפתרונות שהוצעו ייושמו בפועל ע"י התעשייה ויהפכו את הרעיונות למציאות".
מרים דרוק, מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית: "האקתון הוא אחד מהכלים של האיגוד לעודד חדשנות, יצירתיות ודינמיות בתעשייה, כמו גם פלטפורמה מוכחת ליצירת פתרונות פורצי דרך למפעלים בסוגיות שמעסיקות אותם. אנו גאים על שיתוף הפעולה שאפשר את קיום האקתון בימים מאתגרים אלו. ובטוחים שהמסורת תמשיך גם בשנים הבאות. ברכותנו לרעיונות הזוכים".
מנשה (מנש') שלום, מנכ"ל קבוצת צמח מפעלים אזוריים: "מרכז כנרת לחדשנות ואירוע ההאקתון בפרט, ממשיכים לבסס את עמק הירדן ורמת הגולן כקרקע מזמינה וזמינה עבור יזמים ומוחות צעירים ומבריקים. נוצרת פה מסורת משמעותית עבור התעשייה המקומית ועבור הקהילה שהולכת ומתחזקת. כמי שלקח חלק בצוות השיפוט, הייתי נוכח לרעיונות יצירתיים, לשיתופי הפעולה הנרקמים ולמשתתפים בעלי חזון והבנה שזה יותר מאפשרי לייצר עתיד חדשני כאן בעמק וברמה".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ