אורלי גבישי סוטו מונתה לתפקיד מנכ"ל רשות ניקוז גליל מערבי ותחליף את שפרה בן דוד, שפרשה מהתפקיד לאחר 15 שנות כהונה. גבישי סוטו, נשואה ואם לשלושה, בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול, בוגרת קורסי דירקטורים, כלכלה וניהול פרויקטים.
היא בוגרת תוכנית מעוז לעתודה ניהולית של משרד ראש הממשלה, משרד הפנים ואוניברסיטת הרווארד. עד לאחרונה שימשה כיו"ר חניתה אחזקות, ובמקביל כיהנה כדירקטורית במשקי המפרץ ובמפעלים של תשלובת מילואות, וניהלה שורה של תפקידים בתעשייה הקיבוצית.
1 צפייה בגלריה
 ניהול סיכונים. אורלי גביש סוטו
 ניהול סיכונים. אורלי גביש סוטו
ניהול סיכונים. אורלי גביש סוטו
(צילום: ריקי שרון)
קראו גם:
"החורף הקודם הוכיח לצערנו, את חשיבותה של הרשות כגוף משמעותי באזור", אמרה גבישי סוטו השבוע.
"אני מודה למנכ"לית היוצאת, שפרה בן דוד, על תרומתה לאזור. אני מביאה איתי ניסיון רב ומומחיות בניהול פרויקטים ותהליכים מורכבים בהיקפים גדולים, תחת אילוצי שטח בדגש על ניהול סיכונים בכפוף לרגולציה. היכרות עם העולם העסקי, חקלאות, שלטון מקומי ושלטון מרכזי.אני בטוחה שנוכל לקדם את נושא הניקוז בגליל המערבי תוך שיתוף הציבור והתחשבות בצרכי הפיתוח, לצד שמירה על ערכי הסביבה החשובים לכולנו".
רשות ניקוז גליל מערבי מטפלת ב-11 הנחלים הזורמים באזור הגליל המערבי, איתם עוד 35 אפיקים משניים ו-32 תעלות אזוריות.עיקר פרסומה בעקבות המחלוקת עם ראש עיריית נהריה לשעבר בנושא נחל הגעתון והאחריות להצפות.

המאגר מוכן

באותו עניין: בניית מאגר יחיעם על ידי רשות הניקוז גליל מערבי הגיעה לשלבי סיום, ובימים אלה יתחיל המאגר לקלוט מי גשמים.
כחלק מהתוכנית הממשלתית להגנה על העיר נהריה מפני שיטפונות בעונת החורף, נבנה המאגר, ובו סכר על הנחל, ונפרצה תעלה בדופן המחצבה, כך שהנגר ימלא את מחצבת יחיעם. בנוסף, הותקן צינור בתחתית הנחל, המאפשר זרימות בסיס בנחל הגעתון, לצורך שמירה על ערכי הטבע. בצידו המערבי של המאגר נבנתה סוללת עפר ושוחה מוגבהת, שתנקז את המים שיוחזרו לנחל כאשר המאגר מלא במים, על מנת שלא יגלשו לעיר. בשלב הראשון של התוכנית, מאגר יחיעם ערוך לקלוט כ-300 אלף מ"ק (קוב)קוב מים, שלא יגיעו אל העיר נהריה, ובהמשך, עם הרחבתו, יקלוט עד 1.2 מיליון קוב מים.
כחלק מהתוכנית הממשלתית להגנה על נהריה מפני שיטפונות נבנה המאגר, ובו סכר על הנחל, ונפרצה תעלה בדופן המחצבה, כך שהנגר ימלא את מחצבת יחיעם
לעדכונים - חדשות הקיבוץ