מגפת הקורונה מציבה בחיי היומיום לא מעט אתגרים כשאחד מהם נוגע להשתלמויות של מבקרים מחו"ל. לאחר ששגרירות ישראל בווייטנאם, משרד החקלאות הווייטנאמי, חברת 'אולקו' ושגרירות וייטנאם בישראל, חברו יחדיו כדי להחזיר הביתה 135 סטודנטים וייטנאמים ששהו בישראל מאז הסגר והשמיים הסגורים, הגיעו באחרונה לארץ 240 סטודנטים נוספים ללימודי חקלאות.
2 צפייה בגלריה
שגריר ישראל בויאטנם עם הסטודנטים
שגריר ישראל בויאטנם עם הסטודנטים
שגריר ישראל בויאטנם עם הסטודנטים
(צילום: AICAT)
קראו גם:
שגריר ישראל בוייטנאם, נדב אשכר, ושר החקלאות בממשלת וייטנאם, נגויין פהו, ליוו את הסטודנטים לטיסה משדה התעופה בהאנוי לבן גוריון בישראל.
הסטודנטים ילמדו במרכז ההשתלמויות הבינלאומי AICAT בערבה התיכונה. למרות שווייטנאם נחשבת למדינה ירוקה בה מספר נמוך מאוד של מקרי קורונה, הסטודנטים החדשים שוהים במלון בירושלים את 14 ימי הבידוד, טרום ההגעה לערבה התיכונה.
ולא רק מוייטנאם מגיעים לערבה. מחזור נוסף של 79 סטודנטים לחקלאות מתאילנד הגיע ללימודים במרכז ההשתלמויות הבינלאומי בערבה התיכונה. אלה יחליפו את 54 הסטודנטים שישובו לבתיהם בתאילנד.
2 צפייה בגלריה
המשלחת שיצאה מתאילנד לערבה
המשלחת שיצאה מתאילנד לערבה
המשלחת שיצאה מתאילנד לערבה
(צילום פרטי)
חני ארנון, מנהלת המרכז הבינלאומי AICAT בערבה התיכונה, הודתה על היוזמה והסיוע של כל הגורמים בתאילנד, וייטנאם, ומשרדי הממשלה ושגרירויות המדינות בישראל על מנת להשיב את הסטודנטים לביתם ולמולדתם, ולהביא ארצה מחזור נוסף של סטודנטים לחקלאות מתקדמת בערבה. "מאוד מרגשת העזרה והמחווה לסייע לנו בהחזרת הסטודנטים שלא יכלו לחזור למדינתם ימים רבים ונאלצו להישאר בישראל, למרות שאנו שמחנו שנשארו ובילינו איתם עוד וגם המשכנו ללמד בהתאם להנחיות. לצערנו, עקב המצב, גם לא יכולנו לקיים טקסי סיום חגיגיים כמו תמיד, ואנו מאחלים להם את כל הטוב בעתיד במדינתם", ציינה ארנון.