"כקיבוצניקית ותיקה שעברה בחייה על גבול הצפון תהפוכות ביטחוניות וכלכליות רבות, אני בהחלט מבינה היטב את התחושות הנפוצות בימים אלו של לחץ, חרדה וחוסר אונים", אומרת דפנה פרן מקיבוץ ראש הנקרה.
2 צפייה בגלריה
דפנה פרן
דפנה פרן
דפנה פרן
(צילום: לילי צישנבסקי )
פרן מטפלת מזה כ-30 שנה בגברים ובנשים באמצעות אקסס בארס ואקסס קונשסנס, המסייעות להתמודדות עם מצוקות רגשיות ופיזיות.
קראו גם:
שיטת האקסס קונשסנס (הגישה לתודעה) עוסקת בפירוק של אמונות ודעות שעדיין לא התפוגגו מהגוף ומסייעת לאנשים להפחית מגופם חרדות, מתחים, תחושת דכדוך ויצירת קלות בחיים, שמחה והחלמה.
פרן, ששימשה בעמדות מפתח בקיבוץ מגוריה והייתה מנהלת המטבח ומייסדת מערכת הרווחה הפורמלית בקיבוץ, מסבירה שההתנהלות שלנו מושתתת על פחד החוסם אותנו ומנהל אותנו. "אצל היהודים זה נפוץ אולי באופן מוגזם, אבל בכל מקום זה מנגנון הישרדותי", היא אומרת.
"כשמשחררים את האמונות ומסירים את השיפוטיות, מצליחים להתחבר לעצמנו, כי כל אחד מאיתנו הוא האלוהים של עצמו, רק שהוא עטוף בג'יפה".
פרן (67), אם לשלושה וסבתא לשישה, היא אחת מ-12 מנחות מוסמכות של אקסס בישראל ושל קורסי פאונדיישן, המועברים במשך ארבעה ימים בזום או במפגש פנים אל פנים במטרה להתמודד עם חרדות. האקסס בארס מסייע לפרן בטיפול בהפרעות הקשב והריכוז שלה, וגם עבור צעירים ומבוגרים הוא משמש ככלי המשחרר חסמים אישיים, קשיי שינה, מתחים, לחצים, חרדות, משקל עודף ועוד.
2 צפייה בגלריה
פרן. "למצוא בתוכנו את השמחה והשקט, גם כשסוער בחוץ"
פרן. "למצוא בתוכנו את השמחה והשקט, גם כשסוער בחוץ"
פרן. "למצוא בתוכנו את השמחה והשקט, גם כשסוער בחוץ"
(צילום: לילי צישנבסקי)
היא למדה וטיפלה במשך שנים בקליניקה שבקיבוץ ראש הנקרה, בשיטות כמו רייקי, שיאצו, טווינה, דיקור סיני, פרחי באך וקינסיולוגיה. באמצעות האקסס בארס, המגובה לדבריה במחקרים מדעיים, היא מצליחה לטענתה להשיג תוצאות מרשימות. "בטיפולים אני מלמדת כלים שבעזרתם אפשר למצוא בתוכנו את השמחה והשקט מבלי להיות תלוי באף אחד אחר, גם כשסוער בחוץ.
"גם בי עולים כיום כעסים על ניהול משבר הקורונה, אבל אני מאפשרת לעצמי לשמור על קו האמצע שלי. אחרי למעלה מ-30 שנות בריאות ורפואה משלימה, אני מרשה לעצמי להתבונן במרכיבי הלחץ, החרדה והסטרס המאפיינים את התקופה הנוכחית ולהגיד בקול רם: יש כלים להתמודדות. ולכל אחד נכון וטוב משהו אחר".
לדברי פרן, דווקא בתקופה זו של שינויים תעסוקתיים חשוב לשמור על שגרת טיפולים עבור עצמנו. היא ממליצה על שיחות, שמנים ארומטיים ופרחי באך ומעניקה טיפולים גם מרחוק, לעיתים גם למי שכבר הלכו לישון. "אני יודעת שזה נשמע קצת הזוי, אך זה עובד ממש חזק".
הכלים של פרן להתמודדות עם סטרס, לחץ וחרדה: תשאלו את עצמכם שאלות פתוחות. העניקו לעצמכם סשנים אישיים והיעזרו מדי פעם בקבלת סשן אנרגטי מרחוק. השתמשו בשמנים אתריים איכותיים בהרחה, בבליעה או במריחה והמשיכו להיות בלמידה בלתי פוסקת.
כל העדכונים - חדשות קיבוץ