בליל שבת הגיעה משפחת אלגבסי לקמפינג בקיבוץ אשבל. במהלך הלילה החלו זיקוקים להאיר את השמים. לואי, הכלב של המשפחה, נבהל מרעש הזיקוקים, ברח מהמקום ולא שב.
אם המשפחה, רעות אלגבסי (37): "היה ערב שקט ונעים, עד שלפתע החלו הזיקוקים. הכלב שלנו, לואי, פוחד מהרעשים האלה, ולא פעם, כשהיו זיקוקים בהזדמנויות שונות, הוא ברח, אבל תמיד חזר. הפעם כנראה נערכו מספר חתונות בכפרים הסמוכים, וגם בגלל משחק כדורגל בסכנין, הזיקוקים נמשכו זמן רב, ולואי נעלם". משפחת אלגבסי ומתנדבים נוספים מאשבל חיפשו אחר הכלב בכל האזור במהלך הלילה, אך ללא הועיל.
1 צפייה בגלריה
רעות אלגבסי והכלב החדש
רעות אלגבסי והכלב החדש
רעות אלגבסי והכלב לואי
(צילום: פרטי)
אלגבסי פרסמה הודעה ברשתות החברתיות של תושבי האזור, וביקשה לסייע במציאת הכלב האבוד. "בתוך זמן קצר החלו להגיע טלפונים מתושבי האזור שביקשו לסייע, ויצאו בחיפושים אחר לואי, אבל איש לא מצא אותו".
הישועה צמחה דווקא מתוך הרשת החברתית, לאחר שתושבת כרמיאל שנתקלה בפוסט ראתה לאחר מכן פוסט של תושבת כרמיאל שסיפרה שאמה, שאינה דוברת את עברית, מצאה כלב עזוב בשעות הבוקר המוקדמות בפאתי העיר ולקחה אותו לביתה.
אלגבסי מספרת: "התקשרה אלי אשה צעירה, שסיפרה שראתה פוסט על כלב שנמצא בכניסה לכרמיאל, במרחק 15 ק"מ מהמקום בו אבד. למרות המרחק הגדול, הערכנו שייתכן כי מדובר בלואי, ונסענו לביתה. לשמחתנו זה אכן היה לואי, שקיבל אותנו בשמחה גדולה. הבנו שאותה אשה עשתה הליכה, ולואי הלך אחריה באפיסת כוחות. היא ראתה את המצוקה שלו ולקחה אותו לביתה, האכילה אותו, רחצה והצילה אותו.
"הופתענו מכמות הרצון לעזרה, שגם בסופו של דבר השיבה אלינו את לואי".