זו היתה צריכה להיות העונה של הפועל חבל אילות. קבוצת הקיבוצים שעשתה את כל הדרך מהליגות הנמוכות והתמקמה בשנים האחרונות בצמרת הליגה הלאומית, רצתה לעשות את קפיצת המדרגה ולעלות לליגת העל.
1 צפייה בגלריה
 סרג'אן רונדיץ' (מימין) ודארקו טודורוביץ'
 סרג'אן רונדיץ' (מימין) ודארקו טודורוביץ'
סרג'אן רונדיץ' (מימין) ודארקו טודורוביץ'
(צילום: מאיר אוחיון )
קראו גם:
אחרי חמש שנים מוצלחות בישראל, המאמן הסרבי, סרג'אן רונדיץ', שבנה את הכוורת שלו במועדון שמתבסס בעיקר על שחקנים מקומיים ומוכשרים, חשב שהגיע הרגע שבו הקבוצה שלו יכולה לפרוץ קדימה, אבל משבר הקורונה שיבש את התוכניות, ושבוע אחרי מחזור הפתיחה, החליט איגוד הכדוריד להשבית זמנית את פעילות הליגה.

סיבה תמוהה

בהפועל חבל אילות, כמו בשאר קבוצות הליגה, קיבלו בתדהמה את ההחלטה שהתקבלה עוד הרבה לפני הסגר השלישי, ודווקא בגלל סיבה קצת תמוהה ולא קשורה לקבוצה הדרומית.
משרד התרבות והספורט שיגר מכתב ובו נרמז כי קבוצות מענפים קטנים שלא נמנות על הליגות הבכירות, לא יכולות להמשיך להתאמן בגלל משבר הקורונה, ועיריית רמת גן לא אישרה לקבוצת הפועל רמת גן שמשחקת אף היא בליגה הלאומית, להמשיך בשגרה.
כל שאר קבוצות הליגה המשיכו באימונים, למעט הפועל רמת גן שלא עברה על כך בשתיקה והחליטה לפנות לבית המשפט, שלא פסק לטובתם, וביקש להגיע להבהרות מול האיגוד ומשרד הספורט שטען כי הליגה הלאומית לא נחשבת מבחינתם כליגה מקצועית.
לאחר מכן עדכן משרד הספורט שרק בענפי הכדורגל והכדורסל ניתן להפעיל את שלושת הליגות הבכירות, וכך הופסקה הליגה הלאומית אחרי משחק אחד בלבד והיא לא משוחקת בכלל מאז תחילת דצמבר.
"במשרד הספורט אמרו שרק קבוצות מקצועניות יכולות להמשיך להתאמן ולשחק מהליגה הראשונה, אבל הם לא לקחו בחשבון שהליגה הלאומית בכדוריד היא גם ליגה מקצוענית מאחר שכל השחקנים מקבלים תשלום ויש גם שחקנים זרים", סיפר מנכ"ל המועדון, סילביו קוגן, "זה אבסורד, למשל, שליגת בדמינטון או פריסבי ממשיכות בפעילות והליגה השנייה בכדוריד לא. גם בליגת הכדורמים יכולים להמשיך לשחק ולהתאמן ואנחנו לא".
אתה נשמע כועס.
"אני חושב שזו שטות כי אנחנו מקפידים לשמור יותר על עצמנו כדי להשתתף באימון או במשחק ולא לסכן את החברים לקבוצה. אני מעריך שאחרי הסגר הם יאפשרו לקבוצות לחזור לאימונים וימשיכו בפעילות הליגה לאחר שבועיים או שלושה של אימונים".

ההכנות נפגעו

ההחלטה הזאת, יש לציין, פגעה בהכנות של הפועל חבל אילות והחשש מהפסקה מוחלטת של הליגה עדיין קיים, למרות שהקבוצה של סרג'אן רונדיץ' היא היחידה שקיבלה השבוע אישור מיוחד מהאיגוד להמשיך להתאמן בזכות המרחק של הקבוצה מהמרכז שמחשיב אותה לקפסולה.
למרות זאת, מאמן הקבוצה, סרג'אן רונדיץ', כבר מיואש מהמצב. "בלי משחקי ליגה זה לא יהיה פשוט לשמר את היכולת והכושר הגופני", סיפר המאמן, "בהתחלה כשהשביתו את הליגה זה לא היה הגיוני. לא היה סגר וכולם התאמנו ושיחקו כרגיל, לא הבנתי למה. זה היה למשל מצב פשוט הזוי. עכשיו אני מבין שכל הליגה נסגרה בגלל הסגר השלישי, אבל חבל שבגלל סיבות שונות ומשונות לא שיחקנו ופספסנו כמה מחזורי ליגה".
"הגענו העונה לעשות משהו טוב עבור המועדון הזה ולנסות להיות במקום הראשון בליגה כדי להמשיך במטרות שלנו העונה להעפיל לליגת העל"
איך השחקנים מתמודדים עם המצב הזה?
"הם מאוד רעבים לשחק. אני לא מבין למה הם לא יכולים לשחק למרות ההגבלות כי את הכדורסל ואת הכדורגל החליטו להשאיר פעילים. אני יודע שהבעיה היא בכל העולם, אבל אני לא מבין את ההחלטה שליגה אחת כן יכולה לפעול כרגיל וליגה אחרת לא. אני מקווה שאחרי הסגר הזה כבר יהיו חיסונים והעניינים יתקדמו יותר מהר. אני מקווה שנחזור במהרה לפעילות".

נשארו בישראל

גם השחקנים הזרים בקבוצה מבולבלים מהמצב. דארקו טודורוביץ' הסרבי שהחל את עונתו השלישית בקבוצה, מבין שבמצב הקיים אין לו הרבה ברירות, ואחרי שחזר מחופשת מולדת לבידוד של שבועיים, הוא נאלץ שוב לשהות בבית ללא משחקים.
"הגענו העונה לעשות משהו טוב עבור המועדון הזה ולנסות להיות במקום הראשון בליגה כדי להמשיך במטרות שלנו העונה להעפיל לליגת העל", אמר השבוע טודורוביץ'. "התחלנו את האימונים ופתחנו את העונה טוב עם הרבה רצון לעשות משהו טוב העונה, אבל זה לא פשוט. העונה הזאת היא קשוחה וקשה עבור כל מועדון או ספורטאי ברחבי העולם. אני באמת לא מבין למה הפסיקו את הפעילות בליגה שלנו שהיא מקצוענית. אני כאן כדי לתת מעצמי מאה אחוזים ולעשות מה שאני יודע הכי טוב, כל מה שקורה מסביב לא תלוי בנו. במועדון מאמינים שאחרי הסגר הזה העונה תימשך ואני מקווה שזה מה שיקרה".
יותר מהעניין המקצועי, גם הסיפור האישי משחק פה תפקיד. טודורוביץ', כמו שאר השחקנים הזרים בישראל בשאר ענפי הספורט, יוצאים בדרך כלל בתקופה זו של השנה לפגרה ולחופשת חג המולד עם המשפחות, אבל השנה בגלל הקורונה, השחקנים נשארו בארץ.
"נכון שזה מה שקורה בדרך כלל בחופשת סוף שנה, אבל יש לנו חוזה, אנחנו מקצוענים ואין לנו ברירה אחרת", הוסיף טודורוביץ'. "ברור שזה לא פשוט לא לחגוג עם המשפחה את החג כי זה הכריסמס הראשון שאני לא הייתי עם המשפחה שלי, אבל אני עושה את זה בלב שלם. הכי חשוב שדווקא בתקופה הזו אנחנו לא צריכים לחשוב על עצמנו, אלא על המועדון ועל האנשים כאן. כל זה קורה אחרי שעשינו הכנה טובה לעונה הזאת. אני מקווה שהסיטואציה הזאת תסתיים בקרוב".
מאיגוד הכדוריד נמסר בתגובה: "ההערה של משרד הספורט לא תואמת את המציאות כי יש זרים בליגה הלאומית ושחקנים שמקבלים שכר ועדיין לא התקבל אישור להמשיך בפעילות. אנחנו מאמינים שלאור הירידה בתחלואה יחזירו את הליגות בתחילת פברואר".