למרות האיסור החריף לעריכת מדורות ל״ג בעומר, למעלה מ-1,000 בני אדם הבעירו מדורת ענק ברחוב שפיצר בשכונת מאה שערים בירושלים, תוך שהם מפרים וחורגים מהנחיות משרד הבריאות שעדיין מגבילות התקהלויות המוניות גם בימים אלה. הדלקת המדורה נערכה בלב השכונה, באזור בתי אונגרין. מהתיעוד שהגיע לידי מיינט ירושלים נראים במקום במקום מאות בני אדם, בצפיפות רבה, ללא מסכות, וללא שמירת מרחק.
קטע ארכיון ישן שצולם לפני קרוב לשלושה עשורים עבור אחד מערוצי הטלוויזיה, עסק בסטיגמות על בני נוער מבת ים. במהלכו הם התבקשו להתייחס לכינויי הגנאי שבני נוער מערים אחרות מכנים אותם כמו 'ערסים' למשל. הקטע עלה בימים האחרונים לרשתות החברתיות והניע את תושבי העיר לקדם מיזם רשת תחת הכותרת 'בת ימי גאה'. בשלב הראשון צילמו עצמם תושבי העיר כשעל ידם רשום, בטוש, הכיתוב "בת ימי גאה" ולאחר מכן, כשהמגמה התרחבה, הוסיפו מאות מתושבי העיר את הכיתוב המדובר לתמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק. "המיזם הזה מבורך, מוביל את בת ים ומרסק את הסטיגמות השליליות שדבקו בה ללא סיבה ולכן הצטרפתי אליו בשמחה", אמרה קארין בן נעים, תושבת העיר, למיינט בת ים. "אני מודה שלא האמנתי שזה יתפוס כל כך חזק", אומר אחד מיוזמי המהלך, "אבל אני שמח שזה קרה. "אנשים יקרים בעיר הבינו שצריך להגן על עצמנו ובעיקר הפנימו, אחרי שנים, שאין לנו במה להתבייש – וזה בעצמו מקור לגאווה, לי, לכולנו".
3 צפייה בגלריה
מיזם "אני בת ימי גאה"
מיזם "אני בת ימי גאה"
מיזם "אני בת ימי גאה"
(צילום: פרטי)
חניונים אוטומטים ומכפילי חניה הפכו בשנים האחרונות לפתרון די שכיח עבור מצוקת חניה. אלא שלא בכל יום תראו רכב שחונה סנטימטרים ספורים ממרפסת דירה בקומה ראשונה. את המחזה הנדיר הזה תיעדו במיינט פתח תקוה. מכפילי החניה מאפשרים למעשה לשני רכבים לחנות בשתי קומות נפרדות על אותו שטח באמצעות מנגנון חשמלי שמעלה ומוריד אותם לפי הצורך, כך שלמעשה נחסך מקום חניה. אך כאמור, נדיר שאחד הרכבים צופה בקו ישיר לנעשה במרפסת דירה בבניין. אחד מדיירי הבניין ציין: "לפי הבנתי המנגנון החשמלי של החניה התקלקל וזה מספר ימים שהרכב נמצא על המרפסת של השכן שלי, שהוא אפילו לא שלו. אני מתאר לעצמי שזה מפריע לו כי לא לזה הוא ציפה שנכנס לגור שם. באותה נשימה, אין ספק שמדובר במקרה הזוי".
3 צפייה בגלריה
מכוניות ברחוב סנדר חדד
מכוניות ברחוב סנדר חדד
מכוניות ברחוב סנדר חדד
(צילום: מתן דויטש)
בעונה זו של השנה, כאשר מזג האוויר מתחיל להתחמם, מתחילה העונה הפעילה של הנחשים. במיינט קריות דיווחו כי אורח לא מוזמן ולא רצוי, נחש צפע, קפץ לביקור אבשעות הצהריים לחצר בית הספר סביוני ים, בקרית ים. עוברים ושבים שזיהו את הנחש, באורך כמטר, התקשרו למוקד העירוני ולמקום הוזעק המדביר העירוני, אשר הצליח להשתלט על הנחש וללכוד אותו לצורך העברתו משטח העיר אל הטבע. התושבים ציינו, כי מדובר בנחש צפע שטייל סמוך לאולם הספורט, ולכידתו הייתה מבחינת "פיקוח נפש" של ממש. למרבה המזל, איש לא היה בחצר בית הספר באותה שעה.
עיריית ראשון לציון ערוכה לפתיחת עונת הרחצה ואף גיבשה מתווה בהתאם להגבלות משרד הבריאות. במיינט ראשון לציון מספרים כי מנהל אגף חופים ואגמים, אלי שוורצברג, שלח למשרד הפנים מסיכת גומי שייצר המתאימה לפעילות המצילים. מסיכה הוגשה כחלק מהמתווה שגיבשו ערי החוף בישראל.

3 צפייה בגלריה
מסיכת המציל החדשה בראשל"צ
מסיכת המציל החדשה בראשל"צ
מסיכת המציל החדשה בראשל"צ
(צילום: דוברות העירייה)