חנה קרן (70) מפתח תקוה, שנמצאת בקבוצת סיכון לסיבוכי הקורונה, הגיעה אתמול (רביעי) לסניף 'רמי לוי' שברחוב הסיבים בעיר. להפתעתה הבחינה במספר עובדים שלא עטו מסיכה בניגוד להנחיות, ולאחר שבקשותיה מהם לא נענו, החלה לתעד את האירוע במכשירה הסלולרי. בתגובה חטפה אחת העובדות את המכשיר, וברחה עימו תוך שהיא מוחקת את התיעוד.
2 צפייה בגלריה
עובד בלי מסכה
עובד בלי מסכה
עובד בלי מסכה
(צילום: פרטי)
"זה פשוט לא ייאמן", מספרת קרן. "הייתי לפני מספר ימים במרכול אחר, ושם ראיתי איך אנשים מקפידים. אתמול בבוקר הגעתי לסניף רמי לוי, ואיך שאני נכנסת, אני רואה עובדים מדברים אחד עם השני, חלקם עם מסיכות על הסנטר וחלקם בלי מסיכות בכלל. הלכתי מיד לקופאית הראשית, והיא הודיעה בכריזה שהיא מבקשת לעטות מסיכות ואז באמת שמו. אבל לשנייה. בהמשך ראיתי אחד לגמרי בלי, שאלתי 'למה אתה מסכן אותי?' אז הוא אמר שהוא מסכן את עצמו ולא אותי".
לדבריה, כאשר ראתה שההוראה לעטות מסכות לא נענית ע"י העובדים, היא החלה לצלם, "בתקוה שזה ירתיע אותם".
מה קרה אז?
"קמה סערה בסניף. הגיעו אליי מספר עובדים בכירים, גם הם ללא מסיכות, יחד עם סגן המנהל שכן היה ממוגן, וביקשו שאמחק את מה שצילמתי, כשבמקביל אני שומעת עובדות שלועגות לי. כביכול, אני המשוגעת שדורשת שישמרו על הבריאות שלי. פתאום אחת העובדות חטפה ממני בכח את הטלפון וברחה, כשהיא גם מוחקת לי כמעט את כל מה שצילמתי".
מה עשית?
"אני בלי טלפון, לא יודעת מה לעשות, הלכתי לכיוון היציאה וביקשתי עזרה מלקוחות אבל אנשים לא ששו לשתף פעולה. אחרי כמה דקות הגיע אחד העובדים וצעק: הנה הטלפון מצאתי אותו . אמרתי 'מה מצאת? גנבתם אותו'. נכנסתי אחר כך פנימה, שילמתי על המוצרים ויצאתי משם".
2 צפייה בגלריה
עובדת בלי מסכה
עובדת בלי מסכה
עובדת בלי מסכה
(צילום: פרטי)
איך הרגשת?
"נסערת מאוד, מושפלת עד עפר, והכי כאב לי שהקונים לא שיתפו איתי פעולה. נעשתה הפקרות בחסות ההנהלה ושאר הנוכחים לא באו לעזרתי. זה היה משפיל ומאכזב. איפה העזרה ההדדית?"
המקרה הזה יגרום לך לחשוב פעמיים לפני שתצאי לקניות בקרוב?
"אני אעמוד על זכותי להיכנס לסופר הזה, ושהם ימגנו את עצמם על פי החוק. אחזור ועוד איך. הם לא ידירו את רגליי. זכותי המלאה לערוך את הקניות במקום שישמור על ההנחיות. אני לא הולכת להיות הנענשת כאן".
מרשת 'רמי לוי' נמסר בתגובה: "הנהלים בחברת רמי לוי הם שכל העובדים חייבים לעטות מסיכה ולקוחות חייבים להיכנס עם מסכה. מנהל הסניף עודכן מהסגן שלו על האירוע, פעל מיידית ופיטר את העובדת שחטפה את הטלפון של הלקוחה לאלתר".