כשנה לאחר טקס הנחת אבן הפינה לשלב ב' בשכונת "חביבה" בקיבוץ מענית, החל שלב מסירות הבתים ל-20 המשפחות הנקלטות. בשלב השני בפרויקט הבנייה והקליטה אותו הובילה חברת קורום בשיתוף מִנהלת הקיבוץ, נבנו 20 יחידות דיור. בשלב הקודם נקלטו לקיבוץ 28 משפחות.
2 צפייה בגלריה
משפחת תבורי
משפחת תבורי
משפחת תבורי
(צילום: פרטי)
קראו גם:
בין הנקלטים משפחת תבורי: עומר (36) ונעה (35), הורים לרוני (4.5) ואור (2). עומר, יו"ר המינהלת מטעם הדיירים: "לגור בקיבוץ בשבילי זה החיבור לטבע. לקום מוקדם בבוקר ולצאת לטיול במרחבים הירוקים, לנשום אוויר נקי ורק אחר כך להתחיל את היום. נולדתי וגדלתי במענית, ובמהלך השנים, ביחד עם נעה, עברנו לגור בתל אביב ואח"כ גם בארה"ב. בשלב מסוים הקשבנו ללב והחלטנו לחזור הביתה, לקיבוץ, למשפחה, לחברים ולקהילה.
"במיוחד עכשיו, בתקופת הקורונה, אנחנו מרגישים את כל היתרונות שיש בקיבוץ. למרות חוסר הוודאות התעסוקתי, אנחנו מצליחים לנהל חיים כמעט רגילים וליהנות מהמרחבים, מהשקט מהחוסן הקהילתי ומהדאגה הכנה של הקיבוץ לחברים. בעוד כחודשיים נקבל את המפתחות לבית החדש שבנינו וההתרגשות גדולה. עברנו תהליך של קליטה ובנייה שנמשך שלוש שנים, מסתיים עכשיו והתוצאה לפנינו. מנהלת הקיבוץ וחברת קורום ליוו אותנו לכל אורך התהליך ונתנו לנו מענה לכל בעיה שעלתה. אנחנו בהחלט עשינו את הבחירה הנכונה".
2 צפייה בגלריה
מורן וליאור בורנשטיין
מורן וליאור בורנשטיין
מורן וליאור בורנשטיין
(צילום: פרטי)
מורן וליאור בורנשטיין, הורים לשלושה בנים, יקבלו גם הם בעוד מספר שבועות את המפתחות לביתם החדש וההתרגשות גדולה. "תמיד היה לנו ברור שהילדים שלנו יגדלו בקיבוץ, כמו שאנחנו גדלנו", מספרת מורן. "לא ראיתי את עצמי חיה במקום אחר, אין תחליף למרחבים של הקיבוץ, לסביבה המוכרת והתומכת. מענית היא הבית, כאן נולדתי. אנחנו מרגישים בני מזל שאנחנו גרים בקיבוץ ותקופת הקורונה חידדה את זה. למרות הקורונה אנחנו כמעט ולא מושפעים מהמצב. האווירה בקיבוץ הרבה יותר רגועה ומאפשרת לנו להמשיך לצאת למרחבים מבלי לחשוש.
"לפני שנתיים, כשהתחלנו את תהליך הקליטה והבנייה היינו רגועים ובראש שקט, סמכנו על קורום והמינהלת וידענו שהם עושים הכול כדי שנגיע לקו הסיום על פי לוחות הזמנים. כשהגיעה הקורונה חששנו קצת שנתקע. אבל למרות המצב, לא רק שהבנייה התקדמה לפי התוכניות היא אפילו הואצה והגענו לקו הגמר מוקדם מהצפוי".
נמרוד רבר, מנכ"ל קורום, חברה המתמחה בהצמחת קהילות ובנייה במרחב הכפרי: "בימים אלו קיבוץ מענית והדיירים החליטו לצאת לפרויקט נוסף עם חברת קורום – שלב ג. בשלב הנוסף ייבנו 27 יחידות דיור וביחד עם השלבים הקודמים מענית תשלים בנייה ל-75 משפחות נקלטות".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ