אלוף-משנה במיל' שמעון כהנר (קָצָ'ה), לוחם יחידה 101 המיתולוגית של צה"ל, הלך אתמול (שני) לעולמו בגיל 85. הוא יובא למנוחות בקיבוצו נווה איתן ביום חמישי.
2 צפייה בגלריה
שמעון (קצ'ה) כהנר
שמעון (קצ'ה) כהנר
שמעון (קצ'ה) כהנר. לוחם אגדי
(צילום: דוד (דדה) עינב)
כהנר נולד ברשפון והתחנך בבית הספר החקלאי מקווה ישראל. את שירותו הצבאי הוא החל בנח"ל, אולם בהמשך גויס ליחידה 101 שהקים ראש הממשלה המנוח אריאל שרון. כהנר השתתף בפעולות תגמול שערכה היחידה, עבר קורס קצינים ובשנת 1955 נפצע קשה באחת הפעולות כמפקד מחלקה בצנחנים.
למרות הפציעה הקשה והשיקום, הוא השתתף בכל המלחמות - ממבצע קדש ועד מלחמת לבנון הראשונה. כהנר השתתחרר מהצבא בדרגת אלוף-משנה ואף שימש סגן מפקד אוגדה במילואים.
במקביל היה כהנר חקלאי מצליח. הוא ניהל את הרפת בקיבוצו ואף הקים חוות בקר משלו. הוא גם היה מזכיר הקיבוץ, נשא בתפקיד מזכיר מועצת מגדלי הבקר וכיהן כמנכ"ל אתר גבעת התחמושת ובהמשך כיו"ר עמותת האתר.
בהודעה שפרסם קיבוצו צוין כי כהנר היה "לוחם, חקלאי, איש הארץ והאדמה".
"התנועה הקיבוצית אבלה על מותו של לוחם אגדי, חקלאי ואיש ההתיישבות", ספד לקצ'ה מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר. "קצ'ה סימל נחישות, תעוזה ואהבת האדמה והמולדת. למרות פציעתו הקשה הוא המשיך לשרת במילואים ולהילחם. הוא ייצג היטב את הרוח הקיבוצית של שירות משמעותי, מעורבות ותרומה לחברה ועזרה בקליטת עלייה. בשם התנועה והקיבוצים אני מבקש למסור תנחומים ולהשתתף בצער המשפחה, בית נווה איתן ועמק המעיינות כולו".
"מורשתו תאיר את הדרך ללוחמי צה"ל"
יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, אמר: "עצוב מאוד הבוקר בעמק, איש יקר ואהוב הלך לעולמו. קצ'ה גיבור ישראל ולוחם בקבוצת הלוחמים האגדית יחידה 101, איש העמק, הבקר והיזמות, עד יומו האחרון כמעט לא הפסיק קצ'ה לעבוד, ליזום, לכתוב ולהיות פעיל בתחומים רבים.
2 צפייה בגלריה
שמעון כהנר
שמעון כהנר
בשיחה עם חיילים. "חלוץ לפני המחנה"
(צילום ארכיון: דוד (דדה) עינב)
"במפגש האחרון שלנו הביא לי את ספרו החדש שכה שמח בו, ויחד תכננו את השקתו. לצערנו, קצ'ה לא זכה להשיק את הספר המספר את סיפורו האישי אולם טביעת ידו ופועלו יישארו כאן לתמיד. משפחת עמק המעיינות מחבקת את משפחת כהנר - רותי, הילדים והנכדים ואת כל בית נווה איתן. יהיה זכרו ברוך".
שר הביטחון נפתלי בנט ספד: "קצ'ה היה מגדולי הלוחמים שקמו לצה"ל. ‏כלוחם ומפקד ביחידה 101 ובצנחנים, קצ׳ה היה שותף בעיצוב ערכי היסוד של צה"ל: מפקד בראש, עמידה במשימה ואי הפקרת לוחמים בשטח. קצ'ה השתתף בשחרור ירושלים בששת הימים ובצליחת התעלה ביום הכיפורים. ‏מורשתו של קצ'ה תאיר את הדרך ללוחמי צה"ל. ‏יהי זכרו ברוך".
ח"כ משה (בוגי) יעלון (כחול לבן) אמר: "עצוב על לכתו של קצ'ה ז"ל. ישראל איבדה איש מופת, צנחן עז רוח, ממקימי יחידה 101 שלחם כתף אל כתף עם מאיר הר ציון ז"ל. קצ'ה עבורי ייזכר לעד כגיבור ישראל, איש אדמה וחלוץ לפני המחנה, שלקח אחריות להגנת העם והארץ כל חייו. יהי זכרו ברוך!".
פורסם לראשונה: 11:53, 28.01.20