בזמן שמדינת ישראל בסגר, בעלי החיים מרגישים נוח במיוחד לצאת לטייל בלוקיישנים הרבים בערבה הדרומית, בהם פארק תמנע, ועוד. נראה כאילו בעלי החיים רק חיכו לרגע שבו יוכלו לתפוס פיקוד מחדש על אתרי הטבע או שאולי הם סתם סקרנים לגלות לאן נעלמו כל המטיילים.
1 צפייה בגלריה
צבי, חרדון וציפור בפארק תמנע
צבי, חרדון וציפור בפארק תמנע
צבי, חרדון וציפור בפארק תמנע
(צילום: מיכאל אליגולשוילי, הערבה הדרומית)
קראו גם:
עומר ארמוזה, מנהל פארק תמנע, מספר כי מרגישים שהטבע מתעורר מחדש בתקופה האחרונה. "אני חושב שהטבע הוא קצת כמונו - אחרי קיץ עמוס וחם, יש התעוררות מחודשת, ואנחנו בעצם עדים לחיות רבות שאנחנו רואים עכשיו מסתובבים בצורה חופשית".
פארק תמנע הוא אחד הפארקים הגדולים בארץ המשתרע על שטח של 70,000 דונם, בערך בגודל של תל־אביב, כך שיש מרחב גדול גם לבני האדם המטיילים בו וגם לבעלי החיים המשתכנים בו.
"כרגע הפארק סגור", מספר ארמוזה, "אחת החיות שנגלתה היתה חרדון הצב המצוי, חרדון מאוד גדול ומרשים שניזון מצמחים. אני חושב שכל החיות, בטח באזור שלנו, הן לא מסוכנות. אם מכבדים אותן אז הן יודעות לכבד חזרה, הן לא מאוד מפחדות, אבל אם הן מרגישות מאוימות, אז כמובן שייעלמו. חושבים שהמדבר שומם, אבל יש פה הרבה מאוד חיים וחיות. יש לנו באזור צבאים, יעלים, חרדוני צב, חרדוני סיני וציפורים".