מאז תחילת עונת הפעילות של היתושים השנה, התגלו בפעם הראשונה באמצעות דגימות שערך המשרד להגנת הסביבה, יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס באזור הערבה, בין היתר בקיבוצים יטבתה, קטורה, אליפז וגרופית. המשרד להגנת הסביבה התריע על כך בפני המועצה האזורית חבל אילות, והורה על הגברת הניטורים באזור הנגוע ובמידת הצורך על ביצוע פעולות מניעה והדברה באופן מיידי.
1 צפייה בגלריה
יתוש
יתוש
יתוש
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
קראו גם:
קדחת מערב הנילוס היא מחלה זואונוטית, שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. תקופת הדגירה של מחלת קדחת מערב הנילוס נמשכת כשבעה עד 14 ימים. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה, דמויית שפעת, אשר חולפת מאליה. סימני המחלה הם חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים.
אבחון היתושים באזורים אלה הוא לא מקרה יוצא דופן ויתושים נגועים כבר התגלו באזור בשנים האחרונות.
חשוב לציין כי בתקופה זו של התפרצות נגיף הקורונה, חולים המתגוררים באזורים שבהם נמצאו יתושים נגועים, צריכים להיות עירניים במיוחד לאפשרות של תחלואה בנגיף קדחת מערב הנילוס. מכיוון שלא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.
במשרד להגנת הסביבה מדגישים כי על הרשויות המקומיות מוטלת האחריות לטיפול במפגעי היתושים. בנוסף, כדאי לדעת כי ניתן באמצעים פשוטים יחסית לפעול להפחתת כמות היתושים, כגון ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו כן מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים במידת הצורך.