חוות התנינים 'קרוקולוקו' בעיר אובות שבערבה התיכונה התמלאה השבוע בחיוכים כאשר החלה בקיעת התנינים הקטנים בחווה. עופר קובי, הבעלים של 'קרוקולוקו - חוות התנינים בערבה', סיפר כי כי התנינים הם מגזע תניני יאור.
"ההדגרה של ביצי התנינים מתקיימת בתוך החול, בחום השמש המדברית, במשך כשלושה חודשים. הליך הבקיעה נמשך החל ממספר שעות ועד ליממה שלמה ואפילו כמה ימים. התנינים הם ייצור מופלא, מיד עם בקיעתם הם הופכים עצמאים לחלוטין תחת ההגנה של אמא שלהם לתקופה קצרה", מספר קובי.
2 צפייה בגלריה
התנינים בקעו מהביצה
התנינים בקעו מהביצה
התנינים בקעו מהביצה
( צילום: 'קרוקולוקו, חוות התנינים בערבה')
התנין הקטן אינו זקוק למזון בשבוע הראשון, אך לאחר מכן מתחיל לצרוך טרפים קטנים כמו דגים וסרטנים קטנים ושלל חרקים. כאשר התנינים גדלים, הם עשויים להגיע עד לאורך של חמישה מטר ואפילו יותר, ואז הם כבר נחשבים לטורפי המים המסוכנים ביותר.
נקבת התנין מתחילה להטיל ביצים בגיל 15 והיא פורייה למשך כל חייה, וככל שהיא מתבגרת, היא גם גדלה פיזית ומטילה יותר ביצים, שהן גדולות יותר והפוריות שלה גבוהה יותר. היא מטילה כמה עשרות ביצים ומשגיחה עליהן בעירנות לאורך כל שעות היממה על־מנת שלא יגיעו אליהן טורפים אחרים, ומדי פעם נכנסת להצטנן במים וחוזרת מיד לשמור על הביצים.
2 צפייה בגלריה
שמירה צמודה מאמא תנינה
שמירה צמודה מאמא תנינה
שמירה צמודה מאמא תנינה
( צילום: 'קרוקולוקו, חוות התנינים בערבה')
בימים חמים אלו, מרבים התנינים לטבול במים על מנת לצנן את גופם מהחום הכבד. במחלקת התיירות במועצה באזורית הערבה התיכונה קוראים למבקרים להגיע לבקר בחווה ולהתרשם מגודלם העצום של התנינים הבוגרים בתוך ומחוץ לבריכות הענק שנבנו עבורם, באזור מגודר היטב, ולצפות מבעד לזכוכית בתנינים הקטנים שנולדו בהשגחה ב'גנון' שבחווה.
יש לציין כי בחווה מטופחים תנינים למטרות תיירותיות בלבד.