תיכון קיבוץ ברנר מונה 1100 תלמידים, מתוכם 500 תושבי מועצת ברנר, 300 תושבי מועצת גדרות ו-300 תושבי מועצת גן רווה. היחס בין התלמידים נשמר לאורך השנים, אך נטען שמזה 20 שנה שתי המועצות המתארחות בברנר לא מעבירות תקציב נוסף לבית הספר, מעבר לתשלום לימודי החוץ עבור התלמידים, בסך 800 שקלים לשנה לכל תלמיד.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה מול התיכון בברנר
ההפגנה מול התיכון בברנר
ההפגנה מול התיכון בברנר
(צילום: פרטי)
מסיבה זו, טוען עפר ברשם, סגן יו"ר ועד ההורים בבית הספר ברנר, הגיע התיכון למצב כלכלי בעייתי שמשפיע על איכות החינוך שהתלמידים זוכים לו. "לפני שנתיים התיכון הגיע לכדי משבר, ועד ההורים איים בשביתה ששנת הלימודים תש"פ לא תיפתח, בעקבות כך משרד החינוך נכנס למעורבות ובית הספר תוקצב מעבר לאגרת תלמידי החוץ ב-1600 שקל עבור כל תלמיד, באותה שנה זה נתן פתרון", הוא מסביר.
המועצה היחידה שמעבירה נכון לעכשיו את התשלומים הנוספים לבית הספר היא מועצת ברנר.
צפו בהפגנה >>>

"בין ראשי המועצות קיים סכסוך", מסביר ברשם. "הילדים יוצאים מהחממה של בית הספר העממי והם מכירים את החברים מהמושב, והם מכירים עוד חברה אבל גם הם מושבניקים וקיבוצניקים, וזה מה שמחזיק את הסיפור ביחד".
בעבר נערכו ניסיונות גישור לגבי שנת הלימודים תשפ"א, המועצות גדרות וגן רווה התחייבו לשלם 500 שקלים עבור כל תלמיד אך נטען שכעת הן לא מוכנות לשלם את הסכום בטענה כי בשנת הקורונה לבית הספר לא היו הוצאות.
יו"ר ועד ההורים מדגיש את חומרת הבעיה וטוען כי, "מנהל בית הספר איציק חולדאי הודיע שבגלל שהמועצות לא מתחייבות על תקצוב לשנה הבאה הוא נאלץ לחתוך בבשר החי כדי למנוע מצב גרעוני, כבר משנה הבאה התוצאה היא צמצום מגמות לימוד, סגירת כיתות, כיתות מצוינות ייסגרו וכל תוכניות הפיתוח בעצירה מוחלטת".
2 צפייה בגלריה
(ראש מועצת ברנר דורון שידלוב | צילום: המועצה)
בימים האחרונים הוציא ראש מועצת ברנר, דורון שידלוב, הודעה כי לא יקבל את תלמידי כיתות ט' של גדרות וגן רווה ללימודים בשנה הבאה: "ועד ההורים התכנס והוציא מכתב ובו שתי דרישות – לרשום את הילדים לבית הספר כולם ולחתום על התחייבות להעביר 2,500 שקלים כולל אגרת החוץ למשך שלוש שנים, כדי שלא נתכנס בכל שנה לאותה הבעיה, לא זכינו למענה".
לאחר שהבינו בוועד ההורים כי בחודש מאי בית הספר סוגר את התקציב לשנה הבאה, ובמצב הנוכחי מורים יפוטרו או שיצומצמו להם שעות לימוד, הוחלט על הפגנה ושביתת אזהרה, ובהמשך השבתה מלאה מחודש מאי.
דורון שידלוב, ראש מועצת ברנר: "אין לברנר כסף לסבסד את ילדי גדרות וגן רווה ולכן ברנר דורשת שעל כל פרויקט לילדים יתחלקו שלוש הרשויות וכל המאבק מול משרד החינוך ושאני לא פותח את הרישום הוא כדי לתת חינוך טוב לילדי ברנר, גן רווה וגדרות".
לדבריו, לא היה רוצה לראות את התיכון מושבת לאחר תקופת סגרי הקורונה, ומציין כי בימים האחרונים גובש הסכם מול משרד החינוך לסבסוד 500 שקלים מעבר לאגרת החוץ, עליה חתומה מועצת גן רווה, וכי הוא מקווה שמועצת גדרות תחתום עליה גם בימים הקרובים.
שידלוב: "אני מבין את ההורים ומסכים איתם שזה לא מספיק. זה מאבק לגיטימי ואני מוביל את הדברים הם המון קשיים מול משרד החינוך והרשויות. אין ביננו סכסוך, יש פה אי הבנה במהות החינוך והחינוך הנוסף שצריכים לתת לילדים, אני סומך על מנהל בית הספר שמהווה דוגמה למנהלי בתי ספר רבים בארץ ויש לנו מחלקת חינוך שמובילה את החזון. בית הספר הוא של כולם ואני רוצה חינוך מיטבי והכסף הוא האמצעי".
מהמועצה האזורית גן רווה נמסר בתגובה: "המועצה שהחינוך הוא בראש מעייניה פעלה ופועלת בכל נושאי שיפור החינוך. כידוע, הגורם הפדגוגי הבכיר הוא משרד החינוך ואנו פעלנו ונמשיך לפעול לאור המלצותיהם ולראיה, בדיון שנערך ב21 למרץ במשרדו של גדי מארק סמנכל משרד החינוך ובנוכחות כל הגורמים נקבע מתווה הפעלת תיכון ברנר לשנים הקרובות ואנו פועלים לאורו".
תגובת גדרות תתפרסם כשתתקבל.