בנתונים שפרסם משרד הבריאות התגלה הישג קהילתי קיבוצי יוצא דופן: קיבוץ כישור הוא הקיבוץ הראשון בעולם שכל חבריו קיבלו את שתי מנות חיסון הקורונה.
1 צפייה בגלריה
קיבוץ כישור. אלופי ההתחסנות
קיבוץ כישור. אלופי ההתחסנות
קיבוץ כישור. אלופי ההתחסנות
(צילום: ישראל אשל)
הקיבוץ, הממוקם בגליל בתחומי המועצה האזורית משגב, צפון מערבית לכרמיאל, שכל חבריו "מחוברים" לכפר "כישורית", הפגין אחריות מרשימה כשכל 129 חבריו התחסנו כבר בשתי מנות כנגד נגיף הקורונה. ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, אף התקשר לשוקי לוינגר, מנהל כישורית, בכדי לברך על ההישג הראשוני והמרשים.
קראו גם:
"השאלה האם להתחסן, לא עלתה בקרב חברי קיבוץ כישור", מספר ישראל אשל, מנהל הקהילה בקיבוץ. "אולי היו חששות אך לכולם היה ברור שמתחסנים. לנגד עיניהם של חברי הקיבוץ, החיים בקהילה שזורים לצד ועם חברי כישורית, עמדה הדאגה, לא רק לבריאותם שלהם אלא גם ואולי אף יותר, לבריאותם של חברי כישורית שחלק גדול מהם נמצאים בקבוצת סיכון. עד היום לאף אחד בקיבוץ לא צמח זנב ולא צמחו קרניים ותחושת הביטחון היחסי, שהרי המגפה עוד לא חלפה, משחררת מלא מעט דאגה".
כישורית, הממוקמת על אדמות קיבוץ כישור, הוקמה בשנת 1997 כבית לחיים לבוגרים בני 21 ומעלה, במטרה שתהווה עבורם מקום בו יוכלו לחיות חיים מלאים ועצמאיים, ולהתבגר ולהזדקן בכבוד, תוך קבלת מענה לצרכים הפיזיים והמנטליים הייחודיים להם. מסגרת החיים בכישורית מספקת לחברי כישורית אפשרויות תעסוקה, פעילות פנאי ענפה וחוגים, מגורים אישיים, פיקוח וטיפול רפואי ושירותי סיעוד.
נכון לאמצע השבוע התחסנו 104,000 מקרב אוכלוסיית הקיבוצים הכשירים לחיסון בחיסון הראשון, מתוכם - 89,000 אלף התחסנו גם בחיסון השני.
לכל העדכונים - חדשות הקיבוץ