תושבי המועצה האזורית הגליל התחתון יצאו השבוע למשאל נוסף לשינוי שם המועצה. כידוע, במשאל הקודם הוכרע כי שם המועצה יוחלף ל'שער הגליל', אך וועדת השמות הממשלתית ביקשה מהמועצה לקיים משאל נוסף שיכריע סופית האם יש לשנות את השם.
2 צפייה בגלריה
המועצה האזורית הגליל התחתון
המועצה האזורית הגליל התחתון
המועצה האזורית הגליל התחתון
(צילום: שרון צור)
במשאל השתתפו 3,644 תושבים מתוך 9,050 בעלי זכות הבחירה המהווים כ-40.27%. בתום ספירת הקולות הוכרע כי שם המועצה יישאר 'הגליל התחתון. התפלגות ההצבעות: הגליל התחתון: 2,732 הצבעות; שער הגליל: 912 הצבעות.
"הסתיים משאל התושבים לבחירת שם המועצה אשר בו התושבים הכריעו כי כי השם "מועצה אזורית הגליל התחתון" ימשיך לשמש את הרשות המקומית וימשיך לייצג את קהילת הקהילות של כל תושבות ותושבי המרחב", נמסר מהמועצה, "אנו ניגשים בהקדם לעדכון המודל האסטרטגי ותוכניות העבודה, בהתאם להכרעה זאת".
עוד נמסר מהמועצה כי התוצאות הן בכפוף לבדיקה סופית של הרשומות בימים הקרובים. "על אף שהנתונים הסופיים יתקבלו רק לאחר הבדיקות - ומכיוון שאין בסטייה זאת כדי לשנות את ההכרעה - תוצאת המשאל בדבר השארת השם על כנו הינה חלוטה", נמסר מהמועצה לתושבים.
2 צפייה בגלריה
ראש המועצה ניצן פלג
ראש המועצה ניצן פלג
ראש המועצה ניצן פלג
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
את מהלך שינוי השם הוביל ראש המועצה ניצן פלג. לפני כשנה, כשיצא למהלך, הסביר את הסיבה ואמר אז: "למילה 'תחתון' יש קונוטציות שלא מעט מהן הן שליליות. ראינו את זה גם בסקר ארצי ובסקר תושבים שעשינו. תושבים לא היו מרוצים מהשם הקיים.
הגליל התחתון הוא שם פחות קורץ ונותן קונוטציה לא חיובית. אלו דברים שבדקנו גם בסקרים וגם הסתייענו בגוף מקצועי שמלווה אותנו בתחום הזה. אנחנו בשלים לעשות מיתוג מחדש של המועצה, לרענן ולחדש אותה ולכוון עליה ואליה את אור הזרקורים כמו שראוי לה".
השבוע אמר ראש המועצה פלג לאחר קיום המשאל השני: "התושבים בחרו להישאר עם השם הקיים ואנחנו כמובן מתקדמים עם זה הלאה ונמתג את הגליל התחתון במסגרת התוכנית שלנו. בעיניי זו גם דוגמה למנהיגות ערכית עם הפנים לתושב. חשוב להגיד שהתהליך עצמו של שינוי השם הוא תהליך שהובלנו כמועצה וראינו אותו כתהליך נכון, אבל בכל זאת מדובר בשמה של המועצה וברור לי שיש הרבה תושבים שזה נוגע להם במקום רגשי וזה מובן לגמרי ולגיטימי, לכן אני שמח שעשינו את המהלך הזה".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ