המועצה האזורית רמת הנגב היא המובילה בשיעורי הגיוס לקצונה וליחידות לוחמות בצה"ל מבין כל שאר המועצות האזוריות בארץ. כך עולה מנתוני הגיוס והשירות שפרסם השבוע אגף כוח אדם בצה"ל. הנתונים מתייחסים לילידי שנתון 2000, שמרביתם התגייסו בשנת 2018 ומשתחררים השנה משירותם הצבאי. הנתונים מתייחסים בין היתר לקיבוץ רביבים, קיבוץ משאבי שדה, קיבוץ טללים וקיבוץ שדה בוקר.
1 צפייה בגלריה
חיילים מפטרלים בנגב ותעודת ההוקרה לערן דורון
חיילים מפטרלים בנגב ותעודת ההוקרה לערן דורון
חיילים מפטרלים בנגב ותעודת ההוקרה לערן דורון
(צילום: סיון בהט)
על פי הנתונים, שיעור הגיוס מקרב הגברים חייבי הגיוס במועצה האזורית רמת הנגב עמד על 90 אחוז, שיעור המיצוי ללחימה עמד על 75.9 אחוז והמיצוי לקצונה על 21.3 אחוז. הציון המשוקלל שניתן למועצת רמת הנגב הוא 85.47, הגבוה ביותר מבין שאר המועצות האזוריות בארץ.
הנתונים בקטגוריית המועצות האזוריות ממקמים את המועצה האזורית בני שמעון במקום השישי עם שיעור גיוס גברים חייבי גיוס של 92.1 אחוז, אך עם מיצוי ללחימה של 64.6 אחוז ומיצוי לקצונה של 14.1 אחוז. הציון שניתן למועצת בני שמעון עמד על 78.49.
"זאת גאווה אדירה עבורנו", אמר ראש מועצת רמת הנגב, ערן דורון, "לעמוד בראש הרשימה של המועצות האזוריות באחוזי ההגעה למערך הלוחם ולקצונה בצה"ל והוכחה כי יש כאן בנגב נוער איכותי, ערכי וציוני שאוהב את המדינה ויוצא לשירות משמעותי בצבא מתוך רצון לתרום את חלקו ואף מעבר לכך. אני נרגש עבר כל אחת ואחד מאותם הצעירות והצעירים בני המועצה, שאך ורק בזכותם אנו נמצאים במעמד הזה ומודה להם, להורים ולצוותי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי של רמת הנגב על ההישג המרשים".
קראו גם:
נתוני אגף כוח אדם בצה"ל מצביעים גם על כך, שבמקום הראשון בנתוני הגיוס של גברים בקטגוריית בתי הספר הקטנים והבינוניים בארץ ניצב בית הספר התיכון לחינוך סביבתי במדרשת בן גוריון שבשדה בוקר. על פי הנתונים, שיעור גיוס הגברים מבין תלמידי בית הספר החייבים גיוס עמד על 94.3 אחוז, שיעור המיצוי ללחימה עמד על 86 אחוז ושיעור המיצוי לקצונה עמד על 15.4 אחוז. לאור זאת, הוענק לבית הספר התיכון לחינוך סביבתי הציון 91.01.
כל העדכונים - חדשות קיבוץ