ב-15 בנובמבר תתכנס במלון 'גליליון' הסמוך לאגמון החולה ועידת התנועה הקיבוצית השישית, שלפתחה מספר החלטות על סדר היום של התנועה הקיבוצית, הקיבוצים והחברה בישראל. ועידת התנועה הינה הגוף העליון לקבלת ההחלטות בתנועה הקיבוצית, והיא מתכנסת מידי ארבע שנים.
2 צפייה בגלריה
צופים קדימה. עמק החולה
צופים קדימה. עמק החולה
צופים קדימה. עמק החולה
(צילום: שאטרסטוק)
אחת מהצעות ההחלטה שיוצגו בוועידה מבקשת לאשר הקמת גוף משותף שיאחד את פעילויות התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית ("חבצלת החדשה") כמהלך משלים למיזוג התנועות. בדומה לוועידות קודמות ולישיבות מועצת התנועה על כל קיבוץ לשלוח מספר צירים (על פי מספר החברים בקיבוץ), שהם נציגיו לקבלת ההחלטות.
קראו גם:
בפתיחת היום יוצגו נושאי הדיון, שנשלחו לקיבוצים מבעוד מועד, על מנת שהצירים יגיעו ערוכים ומוכנים לדיונים בנושאים השונים. לאחר דברי הפתיחה של מזכ"ל התנועה, יעברו הצירות והצירים לקבוצות דיון על פי הנושאים השונים לקבלת ההחלטות.
עם סיום ארוחת צהריים עשירה "יתאווררו" הצירים בהופעה של חמי רודנר (בן גבעת ברנר, כידוע) ולקראת סיום היום יגיעו ההחלטות לכלל הצבעה. אורח הכבוד של הוועידה השישית יהיה כבוד נשיא המדינה, יצחק הרצוג.
2 צפייה בגלריה
תנועה בתנועה
תנועה בתנועה
תנועה בתנועה
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
מזכ"ל התנועה, ניר מאיר: "ההשתתפות של נציגי כל הקיבוצים – מאילות ועד שניר - בוועידת התנועה חשובה למנגנון קבלת ההחלטות בגוף העליון של התנועה. אני גאה שביחד עם כל הנהגת התנועה ופעיליה הובלנו וביצענו את ההחלטות החשובות שהתקבלו בוועידה הקודמת.
אין לי ספק כי כל מי שהשתתפו וקיבלו החלטות משמעותיות שהתוו לנו כתנועה ולקיבוצים את הדרך בארבע השנים האחרונות, ראו בנו שליחים נאמנים של החלטותיהם וכך יהיה גם הפעם. השתתפות כל הצירים חשובה, אך אני קורא לכל ממלאי התפקידים שהינם חברי קיבוצים לקחת חלק כצירי ועידה, וכמובן להישאר לכנס ההנהגות שיתחיל מיד בסיומה".