מערך ההדרכה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית יוצא לדרך חדשה. אם בעבר פעלו באגף החינוך בשני מערכי הדרכה נפרדים: "שולחן ההדרכה" של הגן הקיבוצי, ו"בשבילי הייעוץ" – יועצי שבילים של החינוך החברתי קהילתי, כיום פועל מערך אחד בלבד ומאוחד המונה 30 מדריכות של הגיל הרך ויועצות ויועצים של החינוך החברתי-קהילתי.
באגף החינוך של התנועה הקיבוצית יש מערך הדרכה אחד הנותן שירותי ליווי, יעוץ והדרכה למערכות חינוך בכל הרצף החינוכי מלידה ועד הנעורים.
1 צפייה בגלריה
המדריכות והיועצים במערך ההדרכה המחודש והמאוחד של אגף חינוך
המדריכות והיועצים במערך ההדרכה המחודש והמאוחד של אגף חינוך
המדריכות והיועצים במערך ההדרכה המחודש והמאוחד של אגף חינוך
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
קראו גם:
מדריכות ויועצי מערך ההדרכה מלווים ומדריכים בכ- 130 קיבוצים וישובים ברחבי הארץ כולה, מאלרום בצפון ועד אילות בדרום. בתחומי הגיל הרך או בחינוך החברתי, או גם וגם, נמצאים בקשר עם הנהלות הקיבוצים, הנהלות החינוך ושותפים לתהליכים קהילתיים ככל שנדרש. ישנן כ- 12 מועצות אזוריות שאנחנו לוקחים חלק פעיל מאוד בפורומים של מנהלות ומנהלי החינוך שלהם, ושל המדריכים והמדריכות.
המערך מעניק ליווי שוטף למנהלי.ות ולצוותיהם, בעבודה החינוכית השוטפת שלהם, מעבירים השתלמויות לצוותים, סדנאות חד פעמיות בנושאים פדגוגיים שונים, ושותפים (ביחד עם סמינר אורנים, סמינר הקיבוצים ומכללת אחווה) בקורסים מקצועיים של מנהלי חינוך, מטפלות ומדריכים חברתיים.
מערך ההדרכה נפגש אחת לחודש ליום עבודה ולמידה משותף לכולם, בו מעשירים את עולמם של המדריכות והיועצים, בנושאי חינוך וקהילה האקטואליים ורלוונטיים לעשייתם. מתחברים לעשייה האקדמית העדכנית, בקיצור – לומדים, חושבים ומדברים חינוך באופן מתמשך וכדרך חיים.
כמו כן, כל אחת ואחד מן המדריכות והיועצים, מקבלים סופרוויז'ן (השגחה) אישי על עבודתם, וכל אחד מהם משתתף במפגש עמיתים, ללמידה משותפת אחת לחודש.
בתנועה הקיבוצית מדגישים כי, "אנחנו מקפידים על השיח החינוכי המשותף, מצד אחד, ומצד שני מחויבים לשיח מקצועי של כל אחד מתחומי הדעת המבוססים התפתחות – הגיל הרך, והחינוך החברתי. החלטנו ליישם את התפיסה הרואה את הילד כאחד מלידה ועד התבגרותו, ולתת ביטוי נוסף לתפיסה הדוגלת ב'רצף החינוכי' ".
נעה שחר פיצר, מנהלת מערך ההדרכה והייעוץ של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית: "מוזמנים לראות בנו כתובת לכל אתגר או משימה, נשמח להגיע לכל אחד מהקיבוצים, ולשרת אתכם לטובת איכות החינוך והטיפול במערכות החינוך שלנו במרחב הכפרי. מאחלת לכולנו שנת חינוך נהדרת, מחדשת ומצמיחה, נשמח לשמוע מכם".
לפרטים נוספים, סיוע והדרכה ניתן לפנות למספר הטלפון: 050-5791269 או לכתובת המייל: noashfi@tkz.co.il