הקורונה עצרה את הטיסות לחו"ל וצעירים וצעירות רבים המשתחררים מהצבא לא יכולים לטוס ל"טיול הגדול". מתוך הבנה כי החיים לא עוצרים וכי יש לתת מענה לצעירות ולצעירים המסיימים את פרק השירות הצבאי ויוצאים לאזרחות, הוחלט ברשת הצעירים של התנועה הקיבוצית לחשוב בצורה יצירתית ו"מחוץ לקופסא", ולבחון כיצד ניתן להתאים את הפעילות למצב הנוכחי ואיך לא להוריד את הרגל מהגז ולשפר את הקיים.
2 צפייה בגלריה
יוצאים לטיול הגדול בישראל
יוצאים לטיול הגדול בישראל
יוצאים לטיול הגדול בישראל
(המחשה: שאטרסטוק)
נכון להיום, ציבור המשתחררים לא מקבל מענה מספק דיו כל הקשור לשחרור מהצבא והמעבר לאזרחות, וכחלק ממהלך גדול יותר של התאמת הצרכים לפלחי הגיל השונים בקרב צעירי הרשת, הוחלט על הקמת תוכנית חדשה בשם "משתחררים בשביל" בשיתוף עם "נפגשים בשביל ישראל" ו"המחלקה לישראל" בהסתדרות הציונית העולמית. זוהי תוכנית אקסקלוסיבית ומרוכזת, המביאה חיבור אידיאולוגי וערכי חשוב ומשלבת בין מסע בטבע והכנה לעולם האזרחות.
קראו גם:
במסגרת התוכנית, ייצאו קבוצה של 20 צעירות וצעירים בני ובנות קיבוצים ובוגרי מסגרות התנועה הקיבוצית למסע של שלושה ימים בהרי ירושלים על שביל ישראל. במהלך המסע יתלכדו הצעירים יחד כקבוצה, ובנוסף, יפגשו חלקים שונים מהחברה הישראלית שלצידם יצעדו בימים אלה.
2 צפייה בגלריה
משתחררים בשביל
משתחררים בשביל
משתחררים בשביל
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
המסלול יעבור בנקודות היסטוריות ואתרי מורשת כגון שער הגיא, דרך בורמה, קיבוץ צובה ועוד, כאשר לאורך הימים יזכירו את הנופלים במלחמות ישראל ויפגשו מספר משפחות שיבואו לספר על יקיריהן וסיפור חייהם. מדי צהרים הם ישוחחו במעגלי שיח על נושאים כמו ציונות, שירות משמעותי והחברה הישראלית עם קהלים שונים בחברה, ולעת ערב ישמעו הרצאות מפי מרצים מובילים בתחומם. בלילה, כמיטב המסורת, יתרכזו כולם סביב המדורה.
כחודש לאחר שלושת ימי ההליכה בשביל יפגשו הצעירים בבית התנועה הקיבוצית ליום מרוכז של סדנת הכנה לאזרחות, במהלכו יעברו סדנאות שיכינו אותם לשוק העבודה, הלימודים וכל מה שצריך לדעת לקראת המעבר הגדול לאזרחות.
להרשמה לתוכנית: לחצו כאן
להזדמנויות ותוכניות נוספות של רשת הצעירים – חפשו אותנו בפייסבוק