בשבוע שעבר התקיימה פגישת עבודה ראשונה פנים אל פנים בין מנכ"ל רמ"י, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, לבין מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר. הפגישה במשרדי רמ"י, לה קדמה פגישה באמצעות הזום לאחר שנכנס קוינט לתפקידו, נועדה להוות פתח להמשך עבודה מסודרת בין התנועה הקיבוצית והקיבוצים, לבין מוסדות רמ"י.
2 צפייה בגלריה
עו"ד ינקי קויט, מנכ"ל רמ"י
עו"ד ינקי קויט, מנכ"ל רמ"י
עו"ד ינקי קויט, מנכ"ל רמ"י
(צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
בישיבה לקחו חלק גם עו"ד מניה לייקין, היועצת המשפטית של רמ"י, גלית ויטנברג, מנהלת האגף החקלאי ברמ"י, ומורן גליקשטיין מלשכתו של קוינט. בפגישה עלו שורת נושאים מרכזיים והיא לא כללה ירידה לפרטים המדויקים.
קראו גם:
בין הנושאים שהעלה ניר מאיר היו גם קידום הטיפול ביישום חלופת האגודה בקיבוצים שבחרו בה, בדגש על יישום מהיר בקיבוצי עוטף עזה והנגב המערבי, ובסוגיה זו הנחה מנכ"ל רמ"י לקדם את התהליכים.
בנוסף לכך, נדונו הגברת קצב יישום השיוך הקנייני בקיבוצים שבחרו בחלופה זו, וסוכם כי התנועה הקיבוצית תעביר את תמונת המצב העדכנית בנושא, ככל הידוע לגורמי המקצוע בתנועה. נושא נוסף שעלה הנו חידוש הסדר הביניים לאחר סיום 2021, והוחלט כי זה יוארך לתקופה נוספת.
2 צפייה בגלריה
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר
(צילום: דוברות התנועה הקיבוצית)
בנוגע ל"בנייה החברתית", העלה מאיר את הצורך לאפשר הקמת בתי חייל במסגרת שימושים חברתיים. גלית ויטנברג הזמינה את מזכ"ל התנועה להתחיל בהליך בחינה ספציפי של הנושא, ובימים הקרובים תבחן את הסוגיה באופן מעשי בקיבוץ חצור.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, סיכם את הפגישה ואמר: "אני שמח שחזרנו לשוחח על הנושאים הקריטיים לגורלה של התנועה הקיבוצית וליכולתה לצמוח. שמחתי לגלות קשב וגמישות, ואני מקווה כי האווירה הטובה תימשך גם כשנגיע לעסוק בפרטים”.