"אנימיקס" תל אביב, הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה, יתקיים השנה בפעם ה-22.
5 צפייה בגלריה
60 שנות ג'קי
60 שנות ג'קי
60 שנות ג'קי
(איור: גיא מורד )
הפסטיבל הוא המסגרת היחידה שאוצרת וחושפת חומרים מעניינים לקהל הרחב ולמיטיבי הלכת בתחומים אלו, תוך טיפוח וחשיפת הדור החדש של אמני האנימציה והקומיקס בישראל.
קראו גם:
הפסטיבל יציג תוכנית עשירה הכוללת חמישה ימים מלאים של סרטי אנימציה באורך מלא (כולל הקרנות בכורה וסרטים מועמדים לאוסקר), אסופות סרטים קצרים למבוגרים וילדים, תערוכות במגוון נושאים ועוד.
5 צפייה בגלריה
הזאב מבגדד
הזאב מבגדד
הזאב מבגדד
( איור: קרול אייזקס )
במסגרת הפסטיבל יתקיימו אירועי מחווה, סדנאות מיוחדות, הרצאות, מפגשי אמן, תערוכות וקונצרטים, ביניהם תחרות אסיף 2022 המסורתית ליצירה חדשה, אירוע מיוחד ליקיר הפסטיבל זאב אנגלמאיר (המוכר בין היתר בזכות הדמות "שושקה"), מחוות מיוחדות ליורם טהרלב, לג'קי ממדור "הציור לילד" בידיעות אחרונות שחוגגת 60 שנה, ולזאב מאייר התיאטרון האגדי, שהשנה מלאו 20 שנה לפטירתו.
כמיטב המסורת, יתקיימו במהלך הפסטיבל גם סדנאות קומיקס, הרצאות ומפגשי אמן עם האמנים אורי פינק, דובי קייך, ניר מולד, עמוס אלנבוגן ועוד.
הפסטיבל יציין 30 שנה לאק"י ב"יום קריקטוריסטים" חגיגי ב-9.8 בהשתתפות מיטב אמני הקריקטורה בישראל.
ב-10 באוגוסט יצוין יום תעשיית האנימציה הישראלית לרגל 11 שנים לאיגוד מקצועות האנימציה, במסגרתו תתקיים תחרות אנימציה LIVE, הקרנות, מפגשים עם בכירי האיגוד והתעשייה ועוד.
השנה, יאצור את הפסטיבל לראשונה האנימטור בן מולינה (30), אחרי שנים ארוכות בהן מילא את התפקיד האמן דודו שליטא, מחלוצי התעשייה בישראל.
5 צפייה בגלריה
הרצל, גיבור הקומיקס שלי
הרצל, גיבור הקומיקס שלי
הרצל, גיבור הקומיקס שלי
( איור: שי צ'רקה)
בין האירועים:
יקיר הפסטיבל, זאב אנגלמאיר
כבכל שנה, מוכרז "יקיר הפסטיבל", והשנה יהיה זה האמן, צייר הקומיקס, הפרפורמר, האקטיביסט, המאייר והקריקטוריסט בוגר ומרצה בבצלאל – זאב אנגלמאיר. אנגלמאיר מפרסם לאורך השנים בעיתונות הארצית והאלטרנטיבית. יצר ספרים מאוירים, חוברות קומיקס עצמאיות, פרויקטים ופתיחים באנימציה.
במסגרת הפסטיבל יתקיימו מספר אירועים לכבודו ובהשתתפותו של אנגלמאיר, בהם מפגשי אמן בנושא יצירה אקטיביסטית ("שושקה לוחמת חופש"), מפגש רטרוספקטיבי תחת הכותרת "עלילות אנגלמאיר", וכן "מסע כבר מאויר" - הרצאה משותפת של אנגלמאייר עם בתו האמנית רותם, שהתמודדה מאז לידתה עם תסמונת נדירה ומסכנת חיים.
תיאטרון זאב
מחווה לאיורי התיאטרון של המאייר "זאב" במלאת 20 שנה למותו: שחקנים מספרים על מי שאייר אותם על הבמה.
הקריקטוריסט ״זאב״ יעקב פרקש, חתן פרס ישראל לעיתונות, נחשב לגדול מאיירי הצגות התיאטרון בישראל במשך כ-40 שנה וכמעט היחיד שעשה זאת. איך שרבט את פרצופי גדולי השחקנים בפרמיירות וכיצד חיבר בין תיאטרון לפוליטיקה? על אלה ועוד בערב הוקרה מיוחד.
5 צפייה בגלריה
תערוכת אנימיקס 2022
תערוכת אנימיקס 2022
תערוכת אנימיקס 2022
( איור: זאב)
אסיף 2022: התחרות ואירוע הגמר
ה"אוסקר" הישראלי לאנימציה, שמטרתו לחשוף, לשתף ולקדם את אמנות האנימציה בישראל. אסיף הוא האירוע השנתי של יוצרי האנימציה בארץ, שנעשה עם ועבור הקהילה. במסגרת האירוע מספר הקרנות ותחרות סרטים ייבחרו בקטגוריות שונות.
שישים שנה לפינת "הציור לילד"
תוכנית מחווה לתופעת ״הציור השבועי לילד״ של המאייר ג׳קי, יהושע ג׳קסון, המציין 60 שנים רצופות - שיא ישראלי וגם עולמי - להופעת חידתו המאוירת במוסף 7 ימים של ״ידיעות אחרונות״ והפכה לאייקון ישראלי מזוהה.
אורחת מבריטניה: קרול אייזיקס
אייזיקס היא אמנית קומיקס וקריקטוריסטית בריטית, בת למשפחת מהגרים יהודים מעיראק. יצרה סרט קומיקס תנועה מיוחד, "הזאב מבגדד", על זיכרונות בני משפחתה שהיו חלק מהקהילה היהודית בבגדד. במקביל היא מפרסמת קריקטורות בשורה של מגזינים בכירים בעולם.
5 צפייה בגלריה
הציור השבועי לילד
הציור השבועי לילד
הציור השבועי לילד
(איור: נוסקו )
יום תעשיית האנימציה הישראלית
חגיגה של אנשי ונשות המקצוע בתחום האנימציה בישראל לרגל 11 שנים לאיגוד מקצועות האנימציה.
לופאתון
האקתון האנימציה הראשון בשיתוף עם Loopim בישראל חוזר לסיבוב נוסף: למשתתפים יהיו 8 שעות בלבד להכין אנימציה שעונה לבריף שיקבלו בבוקר, אך ורק עם הציוד שהביאו מהבית ובכל טכניקה שיבחרו.
100 קולות - סדנת דיבוב דמויות אנימציה
מה משותף להירו המאדה, לויד גארמאדון, אפי, בלינקי ביל, לואי דאק ובליפי? כולן מדברות בקולו של קובי ליקורמן, אחד המדבבים העסוקים בארץ, שמצליח להיכנס בכל פעם לגוף מצויר אחר, ולהביא אותו חי ומדבר בעברית אל המסך.
הפסטיבל הבינלאומי של ת״א לאנימציה, קומיקס וקריקטורה, 9-13.8 סינמטק תל אביב.
כרטיסים: 25-45 שקל לאירוע, או free pass לכל אירועי הפסטיבל ב-380 שקל.