מאז שהחצי השני שלי נהיה צמחוני, חג המנגל הלאומי הפך להיות החג האהוב עליי. השילוב הזה של יום העצמאות וצמחונות מאתגר אותי להרכיב מנות חדשות - בכל זאת, חוגגים פה 71 שנה - אז חובה שיהיו מעניינות, טעימות ומאוזנות. אף פעם לא הייתי חובבת בשר גדולה. תמיד מצאתי את עצמי במפגשי "על האש" נמשכת בעיקר לאגף הסלטים והתוספות. סלט אחד מיתולוגי שזכור לי במיוחד, מוותיקי השולחן המתקפל, שתמיד היה חתום קבע בכל אירוע כזה, הוא כרוב סגול במיונז. זה שמגיע קנוי בקופסת פלסטיק שקופה. איכשהו נדמה ששום אירוע לא העז להתקיים בלעדיו.
אז הפעם אני רוצה להעז ולהציע חלופה: הגרסה המושלמת שלי לסלט כרוב - סלט קראנץ' שלא תצליחו להפסיק לאכול. יש בו הפתעות טריות שכיף לנגוס בהן, ואין בו טיפת מיונז.
1 צפייה בגלריה
צילום: מאיה נוסבאום
צילום: מאיה נוסבאום
צילום: מאיה נוסבאום
סלט קראנץ' מה צריך? חצי כרוב סגול חתוך גס לרצועות חצי כרוב לבן חתוך גס לרצועות 1/4 כרובית גדולה טרייה, שטופה ומופרדת לפרחים קטנים 1 קולרבי חתוך גס לרצועות 1 בצל סגול חתוך לטבעות
לרוטב:
1/3 כוס טחינה גולמית 2/3 כוס מים כף שמן שומשום כפית חומץ אורז (לא חובה) כפית סילאן מלח ופלפל לפי הטעם אורגנו לקישוט
לעבודה: חותכים את כל הירקות ומעבירים לקערת רחבה. מערבבים את מרכיבי הרוטב; אנחנו רוצים להגיע לרוטב על בסיס טחינה שהמרקם שלו נוזלי. לכן את המים נוסיף בהדרגה, עד להגעה למרקם שנראה לכם מתאים. אל תוותרו על שמן השומשום; הוא זה שעושה את ההבדל ברוטב הזה! טועמים את הרוטב ומתקנים תיבול (אפשר בכיף להוסיף עוד שמן שומשום אם אתם אוהבים).
יוצקים את הרוטב על גבי הירקות, ומערבבים טוב־טוב בידיים. מעבירים לקערת הגשה יפה, ומקשטים מעל באורגנו.
ברור שזה סלט שייכנס אצלכם לרשימת הסלטים הקבועים, ולא רק ליום העצמאות. חג שמח!
הכותבת היא תזונאית קלינית, מנחה סדנאות בישול ומאמינה באוכל בריא, טרי, פשוט וטעים. בעלת קליניקה לייעוץ פרטני בקיבוץ נען, 054-7696100. לשאלות ולמתכונים נוספים: פייסבוק אינסטגרם