הסיפור מגולל את חייה הלא פשוטים של טובה, מהרגע שהגיעה ארצה כילדה ונאלצה להתקדם בכוחות עצמה ולשאוף גבוה ועד להווה. טובה היא ללא ספק לביאה בעיני הקורא. היא מצליחה להתמודד גם עם תחושת הזרות כעולה חדשה, עם חייה הלא פשוטים עם בן זוגה באותה תקופה וגם עם הנפשות אשר מנסות להתערב כדי ליצור חיץ בינה ובין בנה ועם זאת החברויות הטובות והאנשים הקרובים אשר מלווים אותה.
2 צפייה בגלריה
לא צריך טובות מאריות
לא צריך טובות מאריות
לא צריך טובות מאריות
(צילום: מאגר פרטי)
טובה שורדת דרך האופטימיות הבלתי נדלית גם במצבים מורכבים ביותר ועם תקווה לטוב בכל מצב. למרות הנסיבות והתנאים, טובה שומרת על אופטימיות ויכולת לראות את הטוב באנשים ובסיטואציות.
בנסיעה לירושלים, טובה פוגשת את אריה. המשיכה ההדדית מובהקת והאהבה פורחת. הם מתחתנים, מביאים ילד לעולם ונראה שהחיים זורמים על מי מנוחות. למרות מאמציה של טובה לשמור על האושר והאהבה בביתם, הבעיות והצרות מבעבעות מתחת לפני השטח.
לאחר שפניו האמיתיות של אריה נחשפות, טובה מחליטה לעזוב עם בנה את החיים שבנתה לעצמה.
הספר מתאר את הזיכרונות של טובה, מהמשפחה שהשאירה מאחור ועד לנישואים. הקורא עובר יחד עמה בין תקופות חייה ומקבל רסיסי מידע ורמזים לאורך הספר, עד לרגע בו התמונה המלאה והמסעירה נחשפת.
דרך המילים החודרות, אנחנו נכנסים לעולם מרתק המלמד אותנו את היופי באופטימיות והתקווה. הסיפור של טובה זהו סיפור אשר יכול לנגוע בכולנו, להאיר את עינינו ולגרום לנו להאמין בטוב. לכל דבר יש פתרון, ושום דבר לא יעמוד בדרכנו כול עוד נרצה לצעוד באותה דרך. הספר משאיר אותנו עם לקח חשוב - לא צריך טובות מאריות.
2 צפייה בגלריה
חני קדר קהת ז"ל עם בתה זהבית
חני קדר קהת ז"ל עם בתה זהבית
חני קדר קהת ז"ל עם בתה זהבית
(צילום: מאגר פרטי)
חני קידר-קהת
נולדה ב-1934בפראג, צ'כוסלובקיה וגדלה בעיר הסלובקית, ניטרה.
עקב דיכוי היהודים, משפחתה של חני עברה לכפר קטן, דרומית לניטרה, שם התחבאו וכך ניצלו במלחמת העולם השנייה.
בשנת 1949, לאחר סיום המלחמה, חנה עלתה לארץ עם אחיה. הם נקלטו בשני מוסדות נוער שונים, חנה התחתנה עם מורה המוסד והייתה נשואה לו חמש שנים. היא עבדה כתופרת והשלימה את לימודי הבגרויות ותואר ראשון בלימודי מקרא וספרות באוניברסיטה העברית. היא המשיכה לעבוד כמורה שנים רבות.
חני נישאה בשנית ואם לבת.
לא צריך טובות מאריות – הוא ספר נפלא, אופטימי ומעורר השראה על הכוח שיש באישה אחת. "לא צריך טובות מאריות" – חני קדר- קהת.
הוצאת צמרת, 2020 לרכישה בחנויות הספרים ובאתר Netbook .