אנחנו במאבק להציל את הבית שלנו. את הבית בקיבוץ, במושב ובכפר, את הבית של כולנו בישראל.
לצערי שוב מתנהלת מערכת בחירות כוזבת על כן או לא ביבי, כאשר המערכה האמתית היא איך מבטיחים את ישראל הדמוקרטית, איך מבטיחים את עתידו של המפעל הציוני, איך מבטיחים את עתיד החקלאות בישראל. האם יש עתיד למערכת חינוך ממלכתית חילונית? איך מבטיחים כלכלה הוגנת שמאפשרת קיום בכבוד לכול אזרח בישראל – במרכז ובפרפריה, לצעירים בתחילת דרכם ולוותיקים פנסיונרים, ליהודים ולערבים.
איך נוודא את עתיד החברה המשותפת והשוויונית בין יהודים וערבים שחולקים בצוותא את מדינתנו המשותפת?
האם יש הווה נורמלי ועתיד של תקווה ביישובי עוטף עזה? האם נמשיך להיות עם כובש?
אלה בחירות בין פוליטיקה של פחד ושנאה שמובלת על ידי הימין כולו, ולא רק נתניהו המושחת, לבין פוליטיקה של תקווה ושינוי.
הימין בשלטון בגלל שהוא נחוש להחזיק בו, ואנחנו נחושים פחות. רוב אזרחי ישראל שואפים לשלום, לשתי מדינות לשני עמים, לכלכלה הוגנת שמקטינה פערים. אבל בבחירות שוב ושוב מנצח הימין כי הוא מגויס כולו למאבק על עתידה של ישראל על פי דרכו – בהנצחת הסכסוך, הסיפוח של השטחים הכבושים, הפגיעה במוסדות הדמוקרטים ובראשם בית המשפט העליון, הכלכלה הדורסנית של "השוק החופשי, וההדתה בחינוך ובמרחב הציבורי.
ואנחנו? עלינו להיות נחושים באותה מידה להציל את ישראל. זה מתחיל באחוזי ההצבעה: חובה עלינו לוודא שלא נאבד אף קול אפשרי. שגם אצלנו יהיו 90 אחוזי הצבעה ולא רק בבני ברק ובהתנחלויות. אני פונה אליכם לא לוותר לאף אחד – דברו עם בני משפחתכם, עם הידידים והחברים, עם השכנים, עם כולם. ואחרי ששכנעתם להצביע בואו נוודא שמצביעים בשביל המחנה הדמוקרטי כי רק אנחנו מבטיחים את המאבק על כול הדברים שנכתבו כאן. אין עוד מפלגה ורשימה לכנסת שבה הקול שלכם מבטיח חברי כנסת נחושים למען השלום וסיום הכיבוש למען הצדק החברתי , למען שותפות יהודית – ערבית, למען דמוקרטיה ולמען זכויות אזרח.
בקיצור, אנחנו שמאל. אנחנו המחנה הדמוקרטי.
בואו נשנס מותניים, נעשה ונצליח.