מאות שנים ניסה האדם לדבר עם הטבע ולהביא לכדי יבול עשיר ואיכותי, תוך חיסכון במים. בעוד מערכות ההשקייה השונות מאפשרות לחקלאים לנטר את כמויות המים, הרי שעד היום עוד לא קמה מערכת שמאפשרת גם חיסכון במים וגם הגדלה ביבול. בדיוק את זה הצליחה לעשות חברת סופלנט הישראלית, המחזיקה היום באחת מהטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום.
3 צפייה בגלריה
לדבר עם הטבע
לדבר עם הטבע
לדבר עם הטבע
(יח"צ)

סופלנט, אשר מקום מושבה בעפולה, פועלת משנת 2015 ב-15 מדינות מסביב לעולם, ביניהן: אוסטרליה, ברזיל, מקסיקו, ארה"ב, וכמובן גם כאן, בישראל. החברה הצליחה לפתח מערכת טכנולוגית מתקדמת, שהינה למעשה מערכת השקייה סגורה ואוטונומית שמגיבה לתנאי הצמח, הסביבה, הקרקע ועוד נתונים שהיא מנתחת בזמן אמת, מהצמחים, העצים והגידולים. החקלאים מקבלים תובנות אגרונומיות מיידיות שניתן לפעול לפיהן, לטובת שימוש מיטיבי במים והתייעלות לאורך זמן.
המוצר עובד על בסיס מאגרי דאטה שנצברו במשך שנים, לצד איסוף נתונים ממדדי אקלים: טמפרטורה, לחות, משקעים, רוח וכן חיזוי מזג האוויר. בנוסף קיימים חיישני לחות בקרקע וגם על גבי הצמח עצמו. בגזע הצמח נבדקת התרחבות והתכווצות כל עשר דקות כדי לוודא שהצמח לא בסטרס ולא זקוק להשקייה. בכל רגע נתון יש מדידה רציפה של תוכן המים בפועל בקרקע. אלגוריתם ממוחשב מנתח את כלל הנתונים ומפעיל פקודות השקייה, אם יש בכך צורך.
המוצר מהווה כלי שליטה, תמיכה בקבלת החלטות וניהול לחקלאים גדולים שמנהלים מערך מורכב של גידולים וחלקות. בכך, החלקאים יכולים לדייק בעיתוי ההשקייה ולהכיר לעומק את השטח, הקרקע והצמחים.
3 צפייה בגלריה
מערכת בינה מלאכותית של סופלנט
מערכת בינה מלאכותית של סופלנט
מערכת בינה מלאכותית של סופלנט
(יח"צ)

אצל רובם המוחלט של הלקוחות, החברה מצליחה כבר מהשנה הראשונה להראות תוצאות של תוספת יבול משמעותית וצמחים חזקים יותר. ברוב המקרים יראה גם חסכון גדול במים.
גידולי מנגו במקסיקו רשמו עלייה של 20% ביבול וחיסכון של 15% במים. מטעי לימונים בדרום אפריקה נהנו מעלייה של 41% בתוצר. וגם אצלנו, בפרדסי תפוזים בישראל נרשמה עלייה של 28% ביבול אל מול חיסכון של 37% בצריכת המים. תוספת היבול והחיסכון במים, מתורגמים לרווחים בסך אלפי דולרים.
בנוסף, המערכת נותנת מעטפת מלאה שמגולמת ביכולת לחזות ולהיערך לתרחישי מזג אוויר קיצוניים, לתופעות כמו חמסין, האטת קצב הגידול של העץ ומיקסום עיתוי של הקטיף. הצמחים עמידים יותר בפני שינויים ומוכנים למזג האוויר. כשהצמח בריא יותר מראש, הוא מביא לחסכון משמעותי במשאבים כמו מים ודשנים. המערכת עובדת באופן אוטונומי ללא הרף ומספקת מידע 24/7 למיקסום כל התנאים האפשריים.
3 צפייה בגלריה
בפרדסי תפוזים בישראל נרשמה עלייה של 28% ביבול אל מול חיסכון של 37% בצריכת המים
בפרדסי תפוזים בישראל נרשמה עלייה של 28% ביבול אל מול חיסכון של 37% בצריכת המים
בפרדסי תפוזים בישראל נרשמה עלייה של 28% ביבול אל מול חיסכון של 37% בצריכת המים
(יח"צ)

איך זה עובד?

בימים כתיקונם, משך ההטמעה של המוצר הינו עד חודשיים לכל היותר. כיום, בשל משבר הקורונה, החברה מתחייבת לפרק זמן נמוך יותר על מנת לתת פתרון מהיר לצורך האקוטי שיש בטכנולוגיה. בשוק ישראל, מרגע הזמנה ועד הטמעה מלאה יקח לכל היותר שלושה שבועות.
צוות מטעם סופלנט יגיע עד אליכם על מנת להדריך אתכם בשטח. המוצר הוא אינטואיטיבי, נגיש ונוח וניתן לעבוד איתו מיידית גם ללא הדרכה, אך בכל מקרה כל חקלאי יוכל ליהנות מליווי צמוד של האגרונומים המומחים של החברה, על מנת להכיר וללמוד את כל היכולות של המערכת.