קבוצת דוראל משאבי אנרגיה מתחדשת שבבעלות דורי דודוביץ, אלון קסל וקיבוץ יטבתה הינה קבוצת חברות יזמיות העוסקות בשלל תחומי האנרגיה המתחדשת, לרבות ייצור חשמל באמצעות מתקני אנרגיות מתחדשות, מתקני ייצור בגז טבעי והתייעלות אנרגטית. הקבוצה פועלת בשלל ענפי אנרגיה מתחדשת ברחבי הארץ בדגש על הפריפריה, על הסביבה הכפרית ועל המגזר הקיבוצי.
1 צפייה בגלריה
פורצת דרך בשוק האנרגיה המתחדשת. דוראל
פורצת דרך בשוק האנרגיה המתחדשת. דוראל
פורצת דרך בשוק האנרגיה המתחדשת. דוראל
בשנת 2008 הפכה דוראל לפורצת דרך בשוק האנרגיה המתחדשת הישראלי, עם חיבורה של המערכת הפוטו וולטאית הראשונה לרשת החשמל.
מאז הרחיבה דוראל את שורותיה, פיתחה מומחיות וידע מקצועי רב, צברה ניסיון מעשי יקר ערך, לגופים וליישובים, בכל רחבי הארץ, כדי למצות את הפוטנציאל הכלכלי הגלום במשאבי הטבע, תוך מימוש חזון של התייעלות אנרגטית, אחריות סביבתית וקיימות.
כיום, דוראל מחזיקה ומתפעלת עשרות מגה וואטים של מערכות סולאריות, זאת במקביל למערכות נוספות המצויות בשלבי תכנון והקמה שונים (בהספק מצטבר של מאות מגה וואטים). בנוסף, פועלת דוראל על פיתוח תחנת הכוח הפוטו וולטאית הגדולה בישראל (בהספק של 170 מגה וואט) באזור עמק המעיינות.
דוראל, שהתאפיינה מאז ומתמיד בחדשנות, ביצירתיות, בהבנה מעמיקה של מגמות שווקי האנרגיה ובהצבת יעדים שאפתניים לעתיד, נערכת בימים אלו ליישומן של טכנולוגיות מתקדמות בישראל.
בימים אלה דוראל מצויה גם בעיצומם של תהליכי פיתוח לתחנות כוח המונעות בגז טבעי (בהספק של כ-600 מגה וואט), טורבינות רוח בינוניות וגדולות (בהספק מצטבר של כ-200 מגה וואט), ועשרות פרויקטים בתחום תשתיות המים והשפכים, לרבות טיפול בפסולת אורגנית במתקני ביו גז.
במקביל פועלת החברה על מנת לספק פתרונות המשלבים אמצעי ייצור, אגירה וניהול חכם של רשתות חשמל, באופן שיצעיד את שותפיה לעידן של עצמאות אנרגטית ואי תלות בספקי חשמל חיצוניים.
דוראל משאבי אנרגיה מתחדשת פועלת בשיתוף עם מעצמת האנרגיה האמריקאית, Invenergy, יצרנית החשמל הפרטית הגדולה ביותר בארצות הברית.
Invenergy מחזיקה ומתפעלת מגוון רחב של מתקני ייצור ואגירה מתקדמים ברחבי העולם, בהספק של למעלה מ-15 אלף מגה וואט. שילוב כוחות אסטרטגי זה טומן בחובו יתרונות טכנולוגיים ופיננסיים מובהקים בקנה מידה בינלאומי.
דוראל דוגלת ביצירת שותפויות אמת, המתאפיינות בהגינות ובשקיפות, ובטיפוח יחסי אמון המובילים למחויבות הדדית ורצון בהמשך עשייה משותפת. דוראל שואפת להמשיך להצדיק את מעמדה הנכבד והמוניטין שצברה, כשחקנית בולטת בחוד החנית של שוק האנרגיה המתחדשת הישראלי.