2 צפייה בגלריה
זהר מאירי. צילום: סער בלכר
זהר מאירי. צילום: סער בלכר
זהר מאירי. צילום: סער בלכר
בעוד שבועות ספורים היא אמורה ללדת ולהפוך לאמא. לא הרבה אחרי, צפוי להגיע אל סיומו המרגש הריון נוסף שלה, אחד שמבעבע בבטן ומתבשל הרבה יותר מתשעה חודשים - אלבום בכורה.
זׂהר מאירי (33) מדגניה ב', במקור ממושב אחיטוב שבעמק חפר, מצוידת בנחישות ובתעוזה. לצד התמחות מתישה ותובענית ברפואת ילדים במרכז הרפואי פוריה, האמורה להסתיים בעוד כארבע שנים, היא עובדת במרץ על האלבום הראשון שמתוכנן לצאת לאוויר העולם בקיץ הקרוב. את רוב השירים שבו היא כתבה והלחינה בשנים האחרונות. הסינגל החדש מתוכו, שאותו עיבד והפיק אלון אוחנה, נקרא "כל האהבה הזאת", והוא מספר על אהבה גדולה שהסתיימה בכאב גדול. מאירי מעידה שנסיבות הפרידה לא היו קלות לעיכול עבורה. בינתיים הספיקה להתגבר עליה, לפגוש את בחיר ליבה תום כץ, בן דגניה ב', ולמסד את יחסיהם בנישואים אזרחיים.
כמו שהיא חושפת את ליבה המדמם בבלדה שדי בהאזנה אחת כדי להתאהב בה, כך היא מצולמת חשופה מבלי לגלות טפחיים. "מה עושים עם כל האהבה הזאת?/ חשבתי להניח לה ללכת/ אך היא עומדת שם/ אוחזת בשולי שמלתי/ היא תולה בי מבט ומחייכת". בהמשך השיר כותבת מאירי, המתעקשת שלא לקבל את הכינוי המתבקש "הרופאה המזמרת" ("כי את שני העיסוקים אני עושה במקביל, והם לא משולבים זה בזה"), מילים של השלמה: "מה עושים עם האהבה הזאת?/ היו לנו גם רגעים של חסד,/ אך היא גדלה לה/ וכבר לא זקוקה עוד לחסדיי/ היא עכשיו חופשיה/ ומפויסת". בסיום השיר היא מציעה פתרון מקורי לאותם חיבוטי נפש שיצרה האהבה: "אולי אחלק אותה/ בין בני האדם/ אלה שלא למדו לאהוב/ אלה שלא אהבו מעודם?"
עברו כמה שנים מאז שכתבת את השיר. איפה הוא נתקע בדרך? "השיר הוקלט למעשה כבר בראשית העבודה שלי עם אלון על האלבום, לפני כשנתיים וחצי. מבחינה כרונולוגית הוא מקדים סינגלים אחדים שכבר יצאו, אבל בפועל לקח לו זמן להבשיל. עד לאחרונה לא הייתי שלמה עם התוצאה, והקלטנו אותו שוב ושוב. עם הגרסה הזאת אני חשה בנוח".
כיום את במקום אחר לגמרי, נשואה ובהריון מתקדם, ודווקא עכשיו מוציאה שיר על אהוב מהעבר. איך קיבל את זה בן זוגך תום? "מטבע הדברים ישנו פער זמנים מובנה בין מועד כתיבת השיר בסערת הרגשות של האומן לבין מועד הפצתו כסינגל. מדובר בתהליך עבודה ארוך ומורכב שיכול לארוך חודשים ארוכים ואף שנים. לשיר יש ערך רגשי ואומנותי מעבר למועד כתיבתו, וראוי שיֵצא החוצה בכל עיתוי, גם אם אינו תואם באותו זמן את נסיבות חייך. הסינגל יצא בעיתוי מקרי לגמרי, כשאני כבר נשואה ובחודש השביעי להריוני. כיום יש לי אהבה חדשה (חמש שנים ויד ראשונה מרופאה). כשהכרנו היה תום בן 34 ואני בת 28, ושנינו הגענו לזוגיות עם מטען חורג של מערכות יחסים קודמות. חוויית ההתאהבות שמתוארת בשיר היתה קשה ומורכבת עבורי, אבל אלמלא היא לא הייתי האדם שאני כיום. ותום מבין ומקבל את כל זה".
2 צפייה בגלריה
לכתוב ולרפא. עם החלוק הלבן | צילום: ריאהם חליליה
לכתוב ולרפא. עם החלוק הלבן | צילום: ריאהם חליליה
לכתוב ולרפא. עם החלוק הלבן | צילום: ריאהם חליליה
מה קורה עם הסינגל מאז שיצא לאור? "הוא מושמע במספר תחנות רדיו, ובתוך מספר ימים הגיע לאלפיים האזנות ביוטיוב. זה עדיין לא סטטיק ובן־אל, אבל אני מרוצה. אני מקווה שיגיע לפלייליסט של גלגל"צ, ומקדמת את השיר גם ברשתות החברתיות".
ובקרוב חופשת לידה. "הרשה לי להיות פמיניסטית לרגע ולהתרעם על המונח חופשת לידה. התאריך המשוער הוא חול המועד, פסח וברור לכולנו שזו תהיה יציאה מעבדות לעבדות. חופשה לא תהיה שם. לצד הטיפול במקסים שיֵצא, יש לי תוכניות גדולות לתקופה הזאת. ארצה להמשיך לעבוד על שירים חדשים ולהפיק את האלבום של שיריי. גם לתינוק שיבוא וגם לאלבום אין עדיין שם".
איך החיים בקיבוץ? "הגעתי לדגניה ב' בעקבות תום, שנולד וגדל כאן. אנחנו במעמד של חברים בעצמאות כלכלית. גרים בבית קטן וקומפקטי שהוקם בשנות השבעים באזור המכונה בפי החברים 'קריית מלאכי' - כמחווה למלאכי כץ, אביו של תום, שהוביל את פרויקט הבנייה. דגניה ב' הוא מקום מצוין לחיות ולגדל בו ילדים, ויש כאן חיי קהילה פעילים מאוד. סבב המופעים לאלבום השירים החדש שלי ייערך בפאב 'הבום' של הקיבוץ. נתחיל בבית ונצא למקומות אחרים".