בית גבריאל, המשמש מרכז תרבות ואמנות ליישובי עמק הירדן והסביבה, יציין בשבוע הבא את שנתו ה-25 בפסטיבל בן שישה ימים של סרטים דוקומנטריים ומפגש עם יוצריהם.
1 צפייה בגלריה
מאשררים את השלום. גיטה שרובר, רבין וחוסיין, צילום: באדיבות דוברות עמק הירדן
מאשררים את השלום. גיטה שרובר, רבין וחוסיין, צילום: באדיבות דוברות עמק הירדן
מאשררים את השלום. גיטה שרובר, רבין וחוסיין, צילום: באדיבות דוברות עמק הירדן
מרכז התרבות, שהוקם ב-1993, נקרא על שמו של גבריאל שרובר ז"ל, בנה של גיטה שרובר המנוחה שתרמה את הכסף להקמתו באמצעות קרן שרובר ובסיוע מועצה אזורית עמק הירדן.
שנה לאחר הקמת בית גבריאל נערך בו טקס אשרור חוזה השלום בין ישראל לירדן במעמד ראש הממשלה דאז יצחק רבין ז"ל, ומלך ירדן חוסיין.
החדר שבו התקיים המפגש ההיסטורי מתפקד היום כמוזיאון המכיל את התמונות מאותו מעמד, והוא כולל גם סרט קצר על הבית והחזון מאחוריו לצד מזכרות שונות.
הגלריה ששוכנת בבית גבריאל הציגה בעבר אומנים מוכרים כמו מנשק'ה קדישמן, יאיר גרבוז, יעקב דורצ'ין, משה גרשוני, ציבי גבע, מיכל נאמן, דגנית ברסט ורבים אחרים.
פרופ' גדעון עפרת אצר בה סדרת תערוכות תחת הכותרת "כנרת שלי". במקום פועל לאורך השנה אולם קולנוע שבו מוצגים סרטים חדשים ונערכים כנסים שונים. בנוסף ישנה גם מסעדה הצופה אל הכנרת הגוועת.
בין הסרטים שיוקרנו במסגרת שנת חצי היובל לבית גבריאל, החל מיום ראשון הקרוב ולמשך חמישה ימים, יהיה סרט על שמוליק קראוס בשנותיו האחרונות והקשות, סרט על מעצמת הבורקס היפואית "סמי בורקס", סרט על כביש 60 ועל אבן השתייה בכיפת הסלע ועוד.
כמו כן ייערך מופע של מוזיקה מקורית בשילוב סרטי אנימציה מכל העולם. גם סרט עלילתי בשם "פיניטה לה קומדיה", אודות חבורת אנשי קולנוע המבקשת ליצור סרט תיעודי מחיי בטהובן, יוקרן במסגרת הפסטיבל. הכרטיסים לכל הסרטים יהיו במחיר אחיד של 25 שקלים.