תפקיד ראש ממשלת ישראל הוא אולי המשרה הכי קשה ומועדת לכישלון, אבל רבים חולמים למלא אותה. רביב דרור, בן ותושב בית אלפא, כתב בספר שהוציא לאור לאחרונה ושמו "ספר החלומות הפרטי שלי" על ילד מתבגר שרוצה להיכנס לתפקיד המכובד. אם לא, אז לפחות שימונה לנשיא המדינה.
1 צפייה בגלריה
"רלוונטי לכל בני המשפחה". דרור והספר, צילום: דוד (דדה) עינב
"רלוונטי לכל בני המשפחה". דרור והספר, צילום: דוד (דדה) עינב
"רלוונטי לכל בני המשפחה". דרור והספר, צילום: דוד (דדה) עינב
"כי להיות ראש ממשלה בארץ ישראל/ זה מקצוע הכי קשה בכל התבל/ כל כך הרבה בעיות בבת אחת לפתור/ בעיות ביטחון, כלכלה ועל הממשלה לשמור/ הפגנות מכל עבר ואנשים כועסים/ וכולם כך נדמה לי בי 'נכנסים'/ זה לא סתם שראשי ממשלה מזדקנים מהר/ ושערם הכהה ממהר ומתבהר/ כי מי יכול כל הזמן לדאוג לכולם/ ולהיות אחראי על כל העולם".
וכאשר הילד החולם מבין במה כרוך החלום שלו ועוד יותר הגשמתו, הוא מתפשר על חלום אחר. "אך כדי לא לאכזב יש לי רעיון ממש מעשי/ אבחר בשמחה להיות נשיא/ לוחץ ת'ידיים, מצטלם בתמונות/ גר בבית גדול ולא סופג עלבונות/ אותם התנאים אך ללא עלבונות/ אז לבית הנשיא עיניי לי אשא/ עם עתיד מובטח ומלוא פרנסה".
בספרון משובב העין והלב של דרור, 52, נשוי ואב לשני ילדים בגילאי ה-20 פלוס ולנער בן 13 וחצי, מופיעים 20 חלומות שניתן להעלות על הדעת: להיות כדורגלן, להיות מדען, להיות טייס, להיות גנרל, להיות שוטר, זמר, עשיר, או לחיות לנצח.
לצד החרוזים, שגם מבוגרים ימצאו בהם נימה צינית וספוגת הומור, מופיעים איורים בשחור לבן של הבן יונתן מיגל דרור שניתנים לצביעה (עפרונות צבעוניים מצורפים) כך שמדובר בחוויה משפחתית שלמה.
גם ספרו הקודם של דרור "הילד שרצה להיות ביולוג אבל פחד מחיות", עסק בחלום ונכתב בחריזה הדומה לספר הנוכחי. בכוונתו להוציא לאור ספר ילדים נוסף, שיגולל גם הוא בחרוזים סיפור על ילד שמספר על חגי ישראל כפי שהוא חווה אותם לצד לידת אחותה קטנה והתאהבות בילדה.
"את ספר החלומות הזה כתבתי לנערים, בגילאי שמונה ומעלה, אבל אני מכיר חברי קיבוץ שיצאו לגמלאות והחלו להגשים חלומות כמו לצייר, לכתוב, לטייל. מבחינה זו הספר רלוונטי לכל בני המשפחה", הודה דרור.
"החרוזים שכתבתי על כל חלום יכולים להתאים גם לבעלי מוגבלויות, לצעירים או לחולים במחלות קשות, כי אני כותב שאין דבר העומד בפני החלום והגשמתו.
"אני מתייחס לספר כמו ל'צעצוע של סיפור' אותו ראו גם ילדים וגם מבוגרים, כשכל אחד הבין את העלילה בצורה אחרת קצת. תמימה או מתוחכמת. הכתיבה עבורי היא הגשמת חלום ואת האהבה ואת הכישרון לכך ירשתי מאמי ז"ל בקיבוץ. היא חרזה בהומור רב".
רביב דרור הוא הנדסאי מים בהכשרתו. לפני שנתיים חזר לבית אלפא כתושב לאחר גלות של עשר שנים בקולומביה כעובד חברת "ברמד", וכבעליה של חברה פרטית לפתרונות מים באמריקה הלטינית. קודם לצאתו לגלות התגורר שנים אחדות במושב השיתופי מולדת.
הוא מספר שאת ספרו האחרון כתב כבר לפני כתשע שנים, בעיקר בשדות תעופה ובמטוסים מתוקף תפקידו המקצועי. שני בניו הגדולים שירתו בצבא כחיילים בודדים, וזה מה שגרם לרביב ולאשתו (אותה הכיר כעולה חדשה) לחזור למולדת ולקיבוץ האם.
היכן ניתן למצוא ולקרוא את "ספר החלומות הפרטי שלי"?
"אני מפיץ אותו עצמאית. נוסע לערים מרכזיות כדי להניח עותקים בחנויות ספרים. לדעתי ספר כזה יכול להצליח גם בבתי ספר, כשי מעבר מכיתה אחת לשנייה, או בתור מתנת סיום שנה וגם במחלקות ילדים בבתי החולים. הוא מאוד אופטימי ומשעשע".