נועם סרוסי-שחר (32) גדל בחצור הגלילית. המשיכה שלו לעולם הקעקועים והפירסינג החלה בתקופת התיכון, בהמשך לאהבתו הגדולה לציור ולעיצוב בכלל. לימים הוא הגיע בתור שכיר לקיבוץ עמיעד. כיום הוא חבר קיבוץ, נשוי לבת המשק, אב לילדים ואחראי לרבים מקישוטי הגוף על גופם של החברות והחברים. את רוב הקעקועים תוכלו לראות אם תבקרו בבריכת הקיבוץ.
עוד על תרבות ואמנות בקיבוצים: 'המקומיים': הכינים של הסולנית הביאו להקמת הלהקה פצעי הלינה המשותפת נפתחים מחדש בספרה של לאה ארבל סינגל חדש: 'המלחמה הראשונה שלי'
"מגיל צעיר אהבתי מאוד לצייר", נזכר סרוסי-שחר, שכיום עובד בסטודיו שלו בראש פינה. "בתיכון נחשפנו, החבר'ה ואני, לעולם הדיו. חברים ביקשו ממני שאעביר להם רעיונות לקעקועים, והתלהבתי מאוד לראות את התוצאה הסופית על הגוף. אחרי השחרור מהצבא התחלתי ללמוד את המקצוע בצורה מסודרת".
סרוסי-שחר מספר שעד לאותו הרגע לא קעקע לפני כן, ואפילו לא החזיק מכונת קעקוע בידו. בקורס הוא התאמן על סיליקון המדמה עור, ואת הקעקוע הראשון ביצע על חבר מהלימודים. בתום עשר שנות קעקוע, מהן תשע כבעלים של סטודיו פרטי, נהיה סרוסי-שחר דמות מוּכרת בצפון, ולקוחות רבים מגיעים אליו גם מאזורים אחרים בארץ.
"אני מצייר ומקעקע בסגנון ריאליסטי, בצבעים שחור-אפור. דמויות אפלות, פורטרטים, בעלי חיים, פסלים ומיתולוגיה", הוא מתאר. "אנשים מתרשמים היום מהעבודות שלי דרך הרשתות החברתיות ומי שמחפש את הדבר המיוחד יידע להגיע אליי. מעולם לא חשבתי לעבור למרכז, אני אוהב את המקום ואת מה שאני עושה".
כשהגעת בתחילת הדרך לעמיעד היו אנשים שהרימו גבה ושאלו מה פתאום מקעקע החליט לגור בקיבוץ? "ממש לא. מעולם לא הרגשתי שונה. אני מיודד עם כולם, ומתנדב ותורם לקהילה כמו אחרים. הרבה פעמים מבקשים ממני לצייר לחגים או לבתי הילדים. אני גם מקעקע אישית הרבה מחברי המשק שמגיעים אליי. במהלך העבודה נוצרת אינטימיות בין המקעקע למקועקע, ואז אני גם פוגש אותו במהלך היום בשבילי הקיבוץ. כמובן שהצעירים פונים יותר, אבל גם בני החמישים פלוס מגיעים אליי".
סרוסי-שחר מספר שרוב חברי הקיבוצים שהתקעקעו אצלו הסתפקו בעבודה יחסית קטנה וסולידית בהשוואה לקהל עירוני. ומה בנוגע לפירסינג? כששואלים אותו על הנושא מתברר שגם כאן הסולידיות נשמרת והקיבוצניקים מנקבים את הפנים, את האוזן, את הלשון וכולי.
חוויה צבעונית נועם סרוסי-שחר ורבים אחרים יציגו בפסטיבל וביריד הקעקועים הבינלאומי שיצוין בישראל בפעם הרביעית בתאריכים 8-7 באוקטובר בגני התערוכה בתל אביב. יחד אתו יגיעו לארץ כ-40 אמני קעקוע מהעולם, בהם גם הישראלי טל וולף, חברו של נועם, שמתגורר ויוצר באוסטרליה. הפסטיבל יכלול חשיפה לאופנות החדשות בתחום, הופעות מוזיקה, קרקס פריק שואו, אופנה אלטרנטיבית ועוד.
מכירת כרטיסים מתקיימת באתר היריד. "הפסטיבל הוא חוויה בילוי אורבנית, צבעונית ויוצאת דופן", מסביר שי דאודי, שיזם את הפסטיבל עם זוגתו עלוה שפיק. "בשנה שעברה ביקרו בחגיגת הקעקועים השנתית שלנו במועדון האומן בתל אביב למעלה מ-7,000 אורחים, ולכן השנה, עקב ביקוש של מקעקעים מרחבי העולם להגיע ליריד, החלטנו לחגוג בגדול בגני התערוכה, באירוע שיאפשר לצופה הישראלי להיחשף לטרנדים החמים ביותר בתחום הקעקועים".