הצגה המבוססת על עדויות של ניצולי השואה הועלתה בשבוע שעבר על ידי בני נוער וניצולי השואה בבית הספר גוונים שבמועצה האזורית מנשה. המופע הועלה במסגרת תאטרון עדוּת בהובלת עזרא ועירית דגן ובהנחיית ד"ר צביה זליגמן.
עוד על תרבות ואמנות בקיבוצים: מלכיה: ניצחה את הסרטן וממשיכה ליצור הקיבוצניקית בספר ביכורים: גם לאפרוח מקולקל מגיע דידי גת ממעגן מיכאל מככב במחזמר "בילי אליוט"
תאטרון עדוּת הוא פרויקט חינוכי-טיפולי המפגיש מבוגרים וצעירים, ובמסגרתו ניצולי השואה מספרים לצעירים את סיפור הישרדותם ותקומתם. בתהליך הנמשך כמעט שנה, בדרך של טיפול ביצירה, של הבעה אמנותית ודרמה-תרפיה, של כתיבה ושל בימוי - מופקת הצגה המוצגת בפני תלמידי בתי הספר ואורחים מבוגרים.
אריאל שטרית, תלמידת כיתה ח' סיפרה על התהליך: "במפגשים הראשונים שיחקנו משחקי היכרות. לאט-לאט נפתחו המבוגרים וסיפרו לנו את הסיפורים שלהם. למדנו מהם ונקשרנו אליהם מאוד. התחלנו לעבוד על ההצגה, כאשר אנו משחקים את מה שעבר עליהם בילדותם. היה כיף ומרגש מאוד להופיע, ועצוב מאוד כשנגמר. כשהסתיימה ההצגה בכינו כולנו ביחד".
אילן שדה (מענית), ראש המועצה האזורית מנשה: "הוותיקים שלנו - ששרדו ממאורעות השואה, משמשים דוגמה לכוחו ולעוז רוחו של העם היהודי. אנו גאים ונרגשים על כך שהילדים והוותיקים, ניצולי המחנות, השתתפו בפרויקט ערכי ואנושי זה".
גם בתיכון הר וגיא בגליל העליון הופיעו תלמידי תיכון עם ותיקי הגליל, והציגו את "פסיעות בזיכרון", מופע סיכום השנה שהוא מסע בין-דורי משותף של שורדים מהשואה עם נוער ישראלי על במה אחת. ההצגה מספרת עשרה סיפורים אישיים, הנשזרים לסיפור אחד שעניינו גיבוש הזהות הישראלית, הכאב והתקווה, המעברים וההתמודדויות עם הקשיים בגליל.