יצא להם טוב, צירוף מנצח, לחגית רוזמרין ולגיל בוהדאנה: גם חליל, גם גליל (חסר רק ה"צליל") - ויחד זה "מרכז חליל בגליל", סטודיו בקיבוץ יסעור, בית לאוסף מרהיב של חלילים מכל הסוגים (ולכלי נגינה ייחודיים), שאספו השניים במסעותיהם ברחבי העולם, ואכסניה למפגשים, לסדנאות, ולמופעים אינטימיים של מוזיקת עולם.
עוד על תרבות ואמנות בקיבוצים: מרחביה: המשורר מהקיבוץ פותח תערוכת צילום פרס לקיבוצניק בפסטיבל הסרטים של בריטניה עתיד תזמורת "נתניה הקאמרית הקיבוצית" בסכנה
החליל - תראו מה שחליל יכול לעשות - היה גם הדבר שחיבר בין חגית וגיל. היא ילידת נתניה, חלילנית ותיקה שמתמקדת במוזיקת עולם, וניגנה בהרכבים שונים, על במות רבות. הוא יליד נהריה, אדריכל נוף בהכשרתו, שמחלק את זמנו בין נגינה בכלי נשיפה לבין "פרויקט אקו-מיוזיק" - דרכים שונות להעברת מסר חינוכי של איכות סביבה ומוזיקה, בין היתר באמצעות בניית כלי נגינה מגרוטאות, ותכנון והקמה של גנים מוזיקליים (וגם מריץ מופע: "כלים מחצר הגרוטאות").
"נפגשנו במסיבת נגנים", חושפת חגית. "הגעתי קצת מאוחר, ומיד הרכבתי את החליל, והצטרפתי לג'אם-סשן. גיל עמד לידי וניגן בסקסופון. כך עמדנו, זו ליד זה, וניגנו כל הערב. אחר כך התחלנו לדבר... החליל", היא מרחיבה, "נמצא בכל סוגי המוזיקה, בכל תרבויות העולם - כל אחת משתקפת בחליל הייחודי לה, בגוון הצליל, בחומר ובמוזיקה שמנוגנת בו".
להצטרף ליסעור פיתה אותם - לפני 11 שנה, כשכבר היו הורים לשתיים - חבר קרוב, בן וחבר הקיבוץ, הסקסופוניסט דרור בר ישראל. חגית מיאנה להתפתות. "ביני ובין גיל היו הרבה 'משיכות חבל' - אני משכתי למרכז, הוא משך לצפון, ובסופו של דבר, ניצח. מצד אחד, כמוזיקאית מבצעת, שקשורה לפרויקטים ולהרכבים במרכז, וגם אם לשתי ילדות קטנות, היה לי קשה עם הנסיעות הארוכות".
ומצד שני? חגית רוזמרין: "לאט לאט התוודעתי לאזור, הכרתי מוזיקאים, ושמחתי להיווכח שגם כאן אפשר לקיים פעילות מוזיקלית. התברכתי בכמה נגנים נפלאים שמתגוררים לא רחוק, ויחד אנחנו מנגנים מוזיקת עולם. חוץ מזה, אין מקסים כמו הצפון, ואין כמו קיבוץ לגדל בו ילדים".
ב-2004, כשהתקבלו ביסעור במעמד של "חברים בחופשה", היא זוכרת, כמעט לא היו ילדים בקיבוץ. "היום - פיצוץ: מדי בוקר יוצאים שלושה אוטובוסים מלאים בתלמידי בית ספר יסודי. הקיבוץ קלט הרבה משפחות צעירות, והאווירה טובה".
את הסטודיו פתחו שנה לאחר הגיעם לקיבוץ, במבנה שפעם שימש, לא כלול, ולא כדיר, אלא כמחסן המתנדבים, ואחר כך כמשרד אדריכלים. זה מקום קטן, מתאים להכיל 10-25 אנשים, שבו נוהגים חגית וגל לקיים סדנאות ומפגשים עם אמנים שונים, ולהציע חוויה מוזיקלית למשפחות או לקבוצות מאורגנות.
פעם בחודש, במסגרת הסדרה "מאסטרים בסטודיו", נפתח הסטודיו לקהל הרחב, למפגש עם מוזיקאי אורח מתחום מוזיקת עולם, וזה מה שעומד לקרות גם ב-19 בדצמבר: תופיע בו ראלי מרגלית, צ'לנית ומלחינה ("היחידה שאני מכירה, שמנגנת מוזיקת עולם בצ'לו"), בתוכנית של יצירותיה, שמושפעות מהמוזיקה הקלאסית, היהודית, המזרח תיכונית והאסיאתית, ואולי גם ממקום הולדתה, קיבוץ גן-שמואל.
כרטיסים - אם נותרו עדיין, ותזדרזו - ניתן להזמין מראש בטלפון 052-8439279, אבל גם בחודשים הבאים מובטחים לכם מופעים ייחודיים ב"מרכז חליל בגליל".