"סנדלים באורגון" - כך תיקרא תערוכת האיור של אסף בן ארוש, שתוצג מתחילת חודש ספטמבר בגלריית בית הספר לאמנות "מנשר" בתל אביב, במסגרת שבוע האיור בתל אביב. בתערוכה יוצגו 12 עבודות גדולות ממדים, בטכניקת קולאז', בהן יופיעו דמויותיהם הדמיוניות של אסף ושל בני משפחתו (אישה ושלושה ילדים קטנים בני שנתיים עד שש) כשהם נראים כנוודים בנופי צפון אמריקה.
עוד על תרבות ואמנות בקיבוצים: כבוד כפול: פרס מפעל חיים לסופרות מהקיבוץ נצר סרני: מגדל המים בקיבוץ חוזר לחיים כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה של mynet
"הציורים, הנאיביים באופיים, באים לבטא געגועים לילדות הקיבוצית, ובמקביל כמיהה למגורים בחבל ארץ יפה ושקט שיעניק מרגוע מהחיים הסוערים כאן. החזון, אם אתה שואל אותי, כבר לא יתגשם", הוא אומר.
אז מהו החלום שלך? אסף בן ארוש: "להתפרנס מהאיור ומעבודה במגזינים/הוראה. גם היום אני עושה זאת, אבל לא בהצלחה כפי שהייתי רוצה".
בן ארוש (37), בן קיבוץ שדה בוקר, מצייר ומאייר עוד מנעוריו, בעיקר קומיקס. בצבא שירת כמאבטח מתקנים, וגם אז הרבה לצייר. בגיל 22 עזב את הקיבוץ לטובת עבודה ולימודים, ולפני חמש שנים, לאחר נישואיו לבת גלאון, עבר להתגורר בקיבוצה, במעמד של בנים חוזרים בעצמאות כלכלית.
בן ארוש נחשב לאחד המאיירים הבולטים בעשור האחרון בישראל. בשנת 2008 סיים את לימודיו במחלקה לתקשורת חזותית ואנימציה במנשר, כבוגר מצטיין. כיום הוא משמש כמרצה לאיור במנשר וב"שנקר", ולאחרונה זכה ב"פרס גרוס" למצוינות באנימציה. עבודותיו התפרסמו ב"ניו יורק טיימס", והוא הציג בתערוכה היוקרתית של ארגון המאיירים האמריקני. בנוסף, פורסמו איורים שלו בעיתונים "הארץ", "ידיעות" ו"מעריב", והוא מאייר גם עבור חברות שונות.
בדרך כלל אתה עובד עם תוכנת מחשב ("פוטושופ"). מדוע החלטת הפעם לעבוד ידנית, עם ציור חופשי והדבקת ניירות צבעוניים? "גם משום שהליך ההדפסה יקר, אבל בעיקר כי רציתי ליצור משהו ייחודי גם עבורי. הציורים צבעוניים מאוד, גדולי ממדים, מאוד פשוטים למראה, כמו ש'סנדלים באורגון' יכולים להיות. הנטייה האישית שלי היא ליצור ביד ובעזרת מכחול, ציפורן, הדפס - אבל המחשב חוסך זמן, וכאב לשלושה ילדים אין לי הרבה זמן. בתערוכה הנוכחית חזרתי למה שאני אוהב באמת".
ביום ראשון 6.9, בשעה 20:00, יתקיים מפגש עם המאייר בן ארוש בגלריית מנשר (רחוב דוד חכמי 18, תל אביב). נעילת התערוכה: 1.10.