בגלריה בבארי תוצג התערוכה Reflash של ריף אבני, רק בן 15 והאומן הצעיר ביותר שיציג בגלריה. למרות גילו הצעיר, לאבני, תלמיד כיתה י' במגמת הצילום בבית הספר האזורי, יש כבר תיק עבודות מרשים הכולל מאות תצלומים.
2 צפייה בגלריה
מתוך התערוכה
מתוך התערוכה
מתוך התערוכה
(צילום: ריף אבני)
קראו גם:
הוא התחיל לצלם בכיתה ז' במצלמת הטלפון שלו, בעיקר נופי שקיעות. שנה לאחר מכן, במהלך טיול משפחתי להודו ותאילנד, נשאב אבני לתוך הצילום, וכשחזר מהטיול קנו לו הוריו ליום הולדתו ה־14 מצלמה מקצועית. הוא לימד את עצמו לצלם במצלמה בעזרת סרטוני הסברה באינטרנט וניסיונות רבים. כשהבין את הבסיס, התחיל לצלם מה שנראה לו יפה ומה שתפס את העין שלו. הוא גם לקח השראה ורעיונות מצלמים אחרים.
לדברי זיוה ילין, אוצרת ראשית ומנהלת הגלריה, אבני מתייחס ליצירתו ברצינות של אומן בוגר. בתצלומיו הוא תופס "רגע יפה". הוא אוהב לצלם אנשים באוויר, להקפיא רגע שלא ניתן לראות אותו, אלא רק באמצעות הצילום. הדמויות בתצלומים שלו נראות לרוב מהגב או כצללית בנוף. הוא מנסה להימנע מפרטים אישיים ומתווי פנים, אבל מביים את הדמויות, מעמיד אותן בפריים, שולט בזווית ובקומפוזיציה. הוא מצלם את אחיו הצעירים, את אביו וחברים, ולמעשה כל מי שמשתף איתו פעולה.
2 צפייה בגלריה
רוצה ללמוד ולהתפתח
רוצה ללמוד ולהתפתח
רוצה ללמוד ולהתפתח
(צילום: ריף אבני)
לדברי ילין, "הוא מחפש ניקיון בצילום, מוריד פרטים ומנסה לתפוס קומפוזיציה מינימליסטית: שמיים - אדמה - דמות. הוא מבין באופן אינטואיטיבי שמעט הוא יותר, ויש בתצלומיו בגרות מפתיעה, שקט, שליטה ותחושה שהוא באמת מבין מה הוא עושה, גם אם הוא לא יודע עדיין להביע זאת במילים. לעיתים הוא מחליט לוותר גם על הצבע ולהשאיר את הצילום בשחור לבן".
בתערוכה מוצגת סדרה תצלומי דיונות חול, תצלומים של ים המלח, של השריפות באזור בארי, ועוד.
עבור אבני המצלמה היא אמצעי לביטוי אישי של זווית הראייה שלו, של ייחודיות המבט שלו, והיא מחליפה את הצורך לשתף רגשות במילים, דבר שלדבריו הוא מתקשה בו לעיתים.
אבני לומד כל הזמן. הוא רוצה להתקדם ולהתפתח בתחום, ללמוד סגנונות חדשים, לא להישאר במקום. הוא שואף להיות צלם מקצועי.
יום חמישי (28.1), שעה 17:00–20:00 (פתיחה). שעות פתיחה: יום שלישי 09:00–13:00, יום חמישי 16:00–20:00, יום שישי 09:00–13:00, יום שבת 10:00–14:00 או בתיאום מראש עם זיוה ילין במספר טלפון 054-7918049 או עם עמרי קרן לפידות במספר טלפון 052-5013765, הגלריה בקיבוץ בארי.