בין עשרות אלפי הישראלים שהצטוו להיכנס לבידוד בגלל החשד שנחשפו לווירוס הקורונה גם יותר מאלף תלמידי בית הספר "ברנר" שבקיבוץ גבעת ברנר. זאת, אחרי שאחד התלמידים אובחן כחולה במחלה. משרד הבריאות הורה לכל התיכון להיכנס לבידוד (למשך שמונה ימים, אחרי שנוקו מהשבועיים המחייבים הימים שכבר נחשפו לתלמיד החולה) ועם זה החלו לצוף שאלות קשות: איך ממשיכים בשגרה? האם תלמידים נוספים יפתחו סימני מחלה ואיך זה ישפיע על קהילות קטנות כמו קיבוצים - שמהם מגיעים מאות תלמידים לבית הספר "ברנר".
1 צפייה בגלריה
איתי קרייזלר בבידוד הביתי
איתי קרייזלר בבידוד הביתי
גיא קרייזלר בבידוד הביתי
(צילום: אלבום פרטי)
גיא קרייזלר (גבעת ברנר), תלמיד י"ב בבית הספר ובין אלה שנשלחו לבידוד, הסכים לשתף אותנו בתחושות מתוך חדרו, שהוא בעצם ביתו לשמונת הימים הקרובים. "הכל התחיל אחרי שמצאו שילד בבית הספר שלנו חולה קורונה, ואז הודיעו לכל תלמידי התיכון להיכנס לבידוד", הוא אומר, "הרבה מהחברים שלי היו בכלל באותה עת בטיול שנתי שהיה אמור להימשך עד יום שישי, אבל החזירו אותם בגלל הבידוד שהוטל על כולם.
"בהגדרה, אנחנו צריכים להיות בחדר כל שמונת הימים. בלי לצאת ממנו, כמובן, כמה שאפשר. אסור לנו גם להיפגש עם אנשים. הולך להיות מאוד משעמם, וכל מה שיהיה לי לעשות זה לנגן ולהיות במחשב".
"לעזור למי שבמצוקה"
איציק חולדאי (חולדה) מנהל בית הספר, אמר כי עם ההודעה של משרד הבריאות שיש לשחרר את כל התלמידים התקבלו אצלו המון שיחות טלפון, בעיקר של הורים מודאגים. "היה יום סוער", אמר בראיון לגלי צה"ל. "חלק היו לחוצים יותר, חלק פחות".
לדבריו, שכבת י"ב, שהייתה בכלל בנגב, נאלצה לקטוע את הטיול השנתי ולהיכנס בבידוד. צוות המורים חלקו בבידוד, כלומר מי שלימד בפועל את התלמיד. "התחלנו להיערך ללימדה מקוונת, אבל מה שחשוב לנו בעיקר זה מה שלומם של התלמידים שלנו. חשוב לנו ליצור איתם קשר ולראות שהם בסדר, ומי שבמצוקה לעזור לו.
"בסוף, יש לנו בית ספר שלם בריא. החשש הוא שמישהו יפתח מחלה ולכן ההכנסה לבידוד. יש רק תלמיד אחד חולה ומצבו טוב, עם קצת חום וקצת נזלת ואני מקווה שזה יסתכם בזה".
(גיא קרייזלר מגבעת ברנר משתף | צילום: פרטי)
פורסם לראשונה: 12:17, 05.03.20