התוכנית להקמת היישוב החדש "חנון" סמוך לקיבוץ סעד שבמועצה האזורית שדות נגב עוררה בימים האחרונים סערה ציבורית בעקבות התבטאותו של סגן השר אביר קארה (ימינה), כי הוא מתנגד להקמת יישובים חדשים בנגב ובגליל.
2 צפייה בגלריה
היישוב החדש "חנון". ימשוך אוכלוסייה איכותית?
היישוב החדש "חנון". ימשוך אוכלוסייה איכותית?
היישוב החדש "חנון". ימשוך אוכלוסייה איכותית?
(הדמיה: מועצת שדות נגב)
"אני מוכרח לומר", ציין סגן השר קארה, "שאני חושב שהבנייה חייבת להתמקד במרכז הארץ ולא להשקיע משאבים באזורים שיהיה קשה לנו לייצר תעסוקה".
קראו גם:
התבטאותו זו של סגן השר אביר קארה זכתה לתגובתו של ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, שאמר כי "אני מזמין את סגן השר לבוא להכיר את כוחם וחוסנם של התושבים בעוטף עזה, בכלל, ובשדות נגב, בפרט, ולהבין את אתגרי הביטחון העומדים מולנו כ־20 שנה. היישוב החדש 'חנון' הינו יישוב בשטחי עוטף עזה, יישוב שיהיה חלק משמעותי בניצחון האזרחי שלנו על ארגוני הטרור. לא לחינם החליטה ממשלת ישראל להקים את היישוב, וכך גם כל הוועדות המקצועיות, כולל חברי המועצה הארצית. היישוב החדש קום יקום למורת רוחם של מתנגדינו מבית ומחוץ".
תמיר עידאן: "היישוב החדש 'חנון' הינו יישוב בשטחי עוטף עזה, יישוב שיהיה חלק משמעותי בניצחון האזרחי שלנו על ארגוני הטרור"
כזכור, לפני שבועות אחדים אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה את הקמת היישוב "חנון" בתחומי המועצה האזורית שדות נגב והעבירה את המלצתה לממשלה שאמורה לדון בקרוב בנושא.
בתוך כך, בשבוע שעבר פורסמה חוות הדעת של אגף התקציבים במשרד האוצר, לפיה עלויות הקמתו של היישוב החדש מוערכות בכ־40 מיליון שקל לטובת הקמת מוסדות חינוך ומוסדות ציבור, וכי עלות הקמת התשתיות במקום מוערכת ביותר מ־83 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
השטח בו מתוכננת הקמת היישוב החדש
השטח בו מתוכננת הקמת היישוב החדש
השטח בו מתוכננת הקמת היישוב החדש
(צילום באדיבות מועצת שדות נגב)
באגף התקציבים באוצר ציינו כי אין מקור תקציבי למימון עלויות אלו, וכי "כל עוד הממשלה מקבלת החלטה על הקמת היישוב, ובהתאם לחוק יסודות התקציב, יש לציין מקור תקציבי למימון האמור".
באוצר גם ציינו כי הקמת היישוב "חנון" תבוא על חשבון המשך הרחבתה של העיר נתיבות הסמוכה, וכי יחידות הדיור שייבנו ביישוב החדש יהוו למעשה חלופה ליחידות הדיור שיוכלו להיבנות בנתיבות, מה גם שלטענת האוצר, צפוי היישוב "חנון" למשוך אליו אוכלוסייה חזקה, ובכך יחליש את אוכלוסיית העיר נתיבות.
לאור זאת, המליצו באוצר להתנגד להקמת היישוב "חנון" ולהמתין לבחינה כלכלית של מהלך הקמת יישובים חדשים והשפעתו על תקציב המדינה בדגש על הנגב.
כל העדכונים - חדשות קיבוץ