צעד נוסף לקראת הקמת היישוב החדש "חנון" במועצה האזורית שדות נגב. השבוע החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה להמליץ על הקמת היישוב החדש בשטח שבין מושב תקומה לקיבוץ סעד. ההמלצה על הקמת היישוב תועבר למועצה הארצית לתכנון ולבנייה על מנת לקדם את תכנית ההקמה.
1 צפייה בגלריה
השטח בו מתוכננת הקמת היישוב החדש
השטח בו מתוכננת הקמת היישוב החדש
השטח בו מתוכננת הקמת היישוב החדש
(צילום באדיבות מועצת שדות נגב)
טרם החלטת הוועדה המחוזית, הוצג בפניה תסקיר של היישוב המתוכנן, אותו ערך מתכנן מחוז הדרום, תומר גוטהלף, ועל רקע הנתונים שהוצגו הוחלט להמליץ למועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר את תוכנית ההקמה לקראת אישור הממשלה. המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אמורה לדון בנושא בחודש הבא.
קראו גם:
יצוין כי בדיוק לפני שנה החליטה הממשלה, בראשותו של בנימין נתניהו, לבחון את הקמתו של הישוב "חנון", שהוגדר כיישוב קהילתי פרברי המיועד לכ־500 משפחות בתחום המועצה האזורית שדות נגב.
יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר, העומד בראשות המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, אמר כי "החלטת הוועדה המחוזית היא צעד חשוב נוסף בדרך לקידום וחיזוק ההתיישבות בעוטף עזה בפרט, ובאזור הדרום והנגב, בכלל. מדובר בצעד שמשקף מדיניות תכנונית חברתית חדשה המבקשת לחזק את הפריפריה ולעודד התיישבות חדשה וצעירה שתקדם את האזור כולו".
ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, ציין כי "זוהי בשורה מרגשת וחשובה והישג אדיר לשדות נגב בכלל, ולעוטף ישראל, בפרט. למורת רוחם של המתנגדים הצלחנו לעבור שלב חשוב והכרחי בדרך להקמת היישוב החדש".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ