מיקה משה בת ה־13 מכפר בלום שבגליל העליון, שזכתה במקום השלישי בריאליטי השירה 'בית ספר למוסיקה', כבר הוחתמה בחברת הפקות ומוציאה השבוע שיר חדש עם מירי מסיקה.
1 צפייה בגלריה
מיקה משה. רוצה לגעת באנשים
מיקה משה. רוצה לגעת באנשים
מיקה משה. רוצה לגעת באנשים
(צילום: אוהד ארידן)
קראו עוד:
השבוע היא מספרת על החוויה ועל שיתוף הפעולה המיוחד שלה עם מסיקה, שליוותה אותה לאורך התוכנית, ומגלה מה התוכניות שלה להמשך הקריירה המוסיקלית.
הסינגל החדש שיצא השבוע נקרא 'יש לך אותך'. הוא נכתב על ידי הודיה חיוט מקרית שמונה והולחן והופק על ידי אלנתן שלום. "השיר הזה יקר מאוד ללבי", אומרת משה, "הוא מדבר על התהליך שכולנו עוברים בדרך להגשים את האמת שלנו, ועל כמה חשוב שנאמין בעצמנו ונישאר חזקים למרות הקשיים שבדרך. שנסמוך על מי שאנחנו ונזכור שתמיד יש לנו אותנו, כי זה מה שנותן את הכוח. אני מקווה שהוא יעורר הזדהות אצל כל ילדה, נערה ואישה, שתאמין בעצמה ובאמת שלה".
כישרון השירה של משה בלט אצלה כבר בגיל צעיר. "תמיד אהבתי לשיר, בגיל חמש כבר עמדתי על במות ושרתי והרגשתי שזה המקום הטבעי שלי", היא מספרת.
איך גילו שיש לך קול יפה?
"תמיד החמיאו לי במשפחה ובין חברים, אבל פעם ראשונה שקיבלתי פידבק מאנשים אובייקטיבים וסופר־מקצועיים היתה כשעליתי לשיר מול המורים באודישן ב'בית ספר למוסיקה'. זאת היתה תחושה כיפית, לקבל את כל הפרגון הזה מהם".
על שיתוף הפעולה שלה עם מירי מסיקה אומרת משה: "את מירי הכרתי בתוכנית וכבר אז הרגשתי חיבור מאוד חזק אליה. כשהבנתי שהיא מעוניינת להצטרף ולשיר איתי את 'יש לי אותך' בדואט, זה היה עבורי חלום שמתגשם. זו היתה חוויה נהדרת, כבוד גדול לשיר לצדה של אחת הזמרות הכי גדולות בזמר הישראלי ומיד בתחילת הקריירה שלי, זה כל כך לא מובן מאליו".
למשה יש שאיפות בהמשך הקריירה לשיר ולהופיע גם עם זמרים אחרים. "יש כל כך הרבה זמרות וזמרים שאני אוהבת, באמת אין מישהו ספציפי. אשמח לשיר עם כל כך הרבה זמרים", היא אומרת.
היא שואפת להצליח בגדול: "אני רואה מודל לחיקוי בזמרות שמייצרות קריירה ומתפרנסות מכך. אני רוצה להיות כזו".
את מרגישה שההשתתפות בתוכנית והקריירה המוסיקלית לקחו לך קצת מהילדות?
"בינתיים ממש לא, אולי כי זאת רק ההתחלה. אני מרגישה שאני כמו כל נערה אחרת בגילי, שפשוט עסוקה קצת יותר".
משה זוכה כמובן לעידוד ולתמיכה גורפת של משפחתה, שדוחפת אותה ללכת בעקבות החלום. "לולא המשפחה כל זה לא היה קורה. יש לי תמיכה גדולה מהמשפחה הגרעינית וגם תמיכה מלאה מהמשפחה המורחבת, שמתגייסת לעזור היכן שצריך".
מעיין משה, אמה של מיקה, מאשרת ומוסיפה כי היא גאה בבתה: "אנחנו כל כך גאים במיקה על ההצלחה שלה, על ההתמדה ועל הנחישות בתחום המוסיקה, אבל בעיקר על כך שהיא נשארת צנועה ועם הרגליים על הקרקע, ממשיכה להיות נערה רגילה שמשקיעה בחברים ובלימודים. אנחנו מאחלים לה שתמיד תהיה מאושרת ותשמור על האמת שלה".
ומה לגבי החברים בבית הספר? גם מהם, אומרת משה, היא מקבלת תמיכה והערכה. "הם לגמרי מפרגנים ותומכים", היא מספרת, "יש לי קבוצת חברות קרובה שממש מגבה אותי ומשאירה אותי בתמונה, גם עכשיו, כשאני פחות מבלה איתן".
מה התוכניות לשנים הקרובות?
"מעבר להיותי תלמידת בית ספר - על אף שזה החלק הפחות חביב עליי - אני מבינה שזה לא פחות חשוב מקריירה מוסיקלית ושאני צריכה להשקיע בזה. אני רוצה להיות זמרת ושיהיו לי חומרים משלי, ומבינה שנדרשת ממני עבודה מאוד קשה. אבל אני ממש רוצה את זה, ולכן מוכנה למאמץ הגדול שנדרש ממני. מוסיקה זאת האהבה הכי גדולה שלי ואני רוצה להשתפר כל הזמן".
מה החלום הגדול שלך?
"לאחרונה החלומות שלי מתגשמים, אז כל פעם אני מעזה לחלום עוד קצת ובגדול. החלום הכי גדול שלי הוא להצליח לייצר קריירה מוסיקלית, לגעת, לרגש ולהשפיע על אנשים".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ