המועצה האזורית גזר הודיעה באמצע השבוע שעבר על סיומו של פרויקט תשתית סביבתי בפאתי קיבוץ חולדה, שהעבודות להשלמתו הואצו בשבועות האחרונים כדי למנוע הצפה של חלק מבתי הקיבוץ.
1 צפייה בגלריה
הבריכה, השבוע
הבריכה, השבוע
הבריכה, השבוע
(צילום: מועצת גזר)
קראו גם:
מדובר בהקמתה של בריכה לאגירת מי גשמים, שלפני שנה גלשו ממטעי הזיתים הסמוכים להרחבה הקהילתית של הקיבוץ וגרמו להצפות בתים ולנזקים המוערכים בסכום של מאות אלפי שקלים.
זמן קצר לאחר ההצפות הקימו אנשי הקיבוץ, בסיוע המועצה, סוללת עפר שחצצה בין המטעים לבין שכונת המגורים, אולם הפתרון לא היה מושלם ומי גשמים שירדו במורד המטעים המשיכו לזרום אל תוך רחובות ההרחבה הקהילתית.
במועצה הבינו שיש צורך במציאת פתרון קבוע, ולאחר התייעצויות עם אנשי מקצוע מתחום התשתיות והסביבה הוחלט על הקמתה של בריכה לאגירת מי גשמים בשטח המועד לפורענות.
בשבוע שעבר נחנכה הבריכה בעיתוי מדויק, לקראת הגשמים שירדו באיזור.
ואכן, הודות לבריכת האגירה, המים הרבים שגלשו מהמטעים ומהשטחים החקלאיים התנקזו לבריכה והיא התמלאה.
כעת, לאחר סיום הפרויקט, מתכננים אנשי מועצת גזר את המשכו – הקמת טרסות עפר בשטחים החקלאיים הסמוכים לבריכה במטרה למתן את זרימת המים לבריכה.
"הפתרון האקולוגי בוצע על ידי רשות ניקוז שורק־לכיש בשיתוף המועצה, הוועד המקומי חולדה והאגודה החקלאית של הקיבוץ, שנתנו לנו את הקרקע", אומרת ראשת המועצה, רותם ידלין.
"בחורף שעבר הוצפו בתים בחולדה, אבל עכשיו פתרנו את בעיית הניקוז ואנשי הקיבוץ אפילו התחדשו באגם קטן, והעיקר שהבתים יישארו יבשים".
בקיבוץ חולדה נשמו לרווחה והודו למועצה על הפעולה המהירה.
"החורף שעבר היה סיוט", אומרים התושבים, "והעיקר שיהיה לנו חורף שקט וחמים ושיהיו הרבה גשמים לחקלאים".