שמר על התואר: אדם ברדיצ'בסקי מקיבוץ ניר יצחק (32) זכה בסוף השבוע שעבר באליפות ישראל בטניס בכיסאות גלגלים, בבית הפתוח. במקום הראשון בבית הקוואד (נכות גבוהה) זכה הטניסאי הפראלימפי שרגא ויינברג.
עוד סיפורים ספורטיביים מקיבוצים: בלי תפרים, בלי טחורים, בלי פוזה: רצתי 33 ק"מ ככה רצתי מאה קילומטרים של שכרון חושים
ברדיצ'בסקי, המייצג את "אילן רמת גן", ניצח בגמר את אמיר לוי, מ"בית הלוחם ירושלים", בתוצאה 3:6, 3:6, וכך שמר על התואר שבו זכה גם בשנה שעברה.
ברדיצ'בסקי התחיל להתאמן בטניס בכיסאות גלגלים רק לפני כשלוש שנים, אחרי פציעתו הקשה בתאונת המעבורת בתאילנד ב-2007, בה נפצעו ישראלים רבים ונהרג אחד. בתאונה התהפכה המעבורת, ורגלו של ברדיצ'בסקי נפגעה מהמנוע ומאוחר יותר נקטעה. לאחר האשפוז בתאילנד חזר לארץ, טופל ב"סורוקה" ועבר טיפולים, ניתוחים ושיקום.
"התחלתי לשחק בהחלטה של רגע", סיפר לעיתון לפני שנה. "תמיד אהבתי טניס, אבל לא אהבתי לשבת על כיסא גלגלים ולשחק. אני מאוד תחרותי ומאז ומעולם שאפתי להגיע לתחרויות גדולות.
"לפני הפציעה בכלל רציתי להיות כדורגלן. אחרי הפציעה התחלתי בשחייה, אבל הבנתי שאני רחוק מלהגיע לאולימפיאדה, וגם הרגשתי שהשחייה לא ממש מעניינת אותי. הטניס עניין אותי יותר, והתחלתי להשקיע בו מהרגע שהחלטתי ללכת על זה".