איריס דניאלי (59) נשואה, אם לשלושה וסבתא לשני נכדים. הגיעה לאזור בגרעין נח"ל והייתה ממקימי קיבוץ אליפז. לאחר שנישאה ונולדו ילדיה עברה לקיבוץ יטבתה. בכל השנים בחבל אילות מילאה תפקידי ניהול ופיתוח, תחילה הייתה מרכזת משק בקיבוץ אליפז ולאחר מכן מילאה בקיבוץ יטבתה תפקידים הקשורים לפיתוח ויזמות. כמו כן ניהלה ארבע שנים את פונדק יטבתה ויזמה את הרעיון לייצר בו גלידה, שהפכה לעוד מוקד משיכה עבור מטיילים ומבקרים. שימשה מנהלת התיירות בחברה הכלכלית, ומזה שנתיים וחצי מכהנת בתפקידיה הנוכחיים.
1 צפייה בגלריה
רואה בשותפות עם אילת חזון גדול. איריס דניאלי
רואה בשותפות עם אילת חזון גדול. איריס דניאלי
רואה בשותפות עם אילת חזון גדול. איריס דניאלי
(צילום: עזרא ארבלי)
השינוי שהבאת לאזור?
"אחד הדברים שאני גאה בו הוא פיתוח התיירות באזור והעלאת המודעות לנושא זה, והפיכתו למנוע צמיחה כלכלי של האזור כולו ושילוב מנצח של תיירות באילת ואילות. פיתוח התיירות חשוב למעגלים המקומיים וחשוב לתושבים המתגוררים באזור. אני גאה גם בגיוס תקציבים לפיתוח תשתיות, החל בכבישים וכלה בשבילי אופניים, בפיתוח פארק תמנע ובפיתוח מוקדים נוספים המהווים עוגנים לאזור. חשוב לי לציין שאיני מבקשת להפוך את הפריפריה לתל־אביב. בחרנו לגור כאן כי יש באזור משהו מיוחד, וכל מה שנדרש מאיתנו הוא לשמור עליו ולהפוך אותו לאיכותי יותר".
הישג שאת יכולה לזקוף לזכותך?
"אותי מעניין יותר לפתח את הכלכלה המקומית ואין זה נושא מובן מאליו, כי אני מאמינה בזה כערך. מה שעשיתי בתפקידי הוא להפנות את הזרקור לחברה הכלכלית בפריפריה ולהפוך אותה מחיסרון ליתרון. הכוח שבידנו הוא לייצר את הכלכלה המקומית, והפלטפורמה לזה היא החברה הכלכלית, ואת זה חשוב להכניס למודעות כערך חשוב, ובזה אני חושבת שהצלחתי".
מה זה אומר להיות אישה בתפקיד כלכלי בכיר?
"כבר מגיל 20 הייתי בתפקידים ניהוליים ולא חוויתי הבדל בין המינים. אני יודעת שקיימים הבדלים ושיש קשיים, אבל אני באופן אישי לא הרגשתי את זה, ולא הרגשתי שהיותי אישה חוסם אותי מלעשות, להיפך, ראיתי בזה כוח, וזה מה שחשוב. חלק מהחזון שלי הוא לאפשר לנשים נוספות להתקדם בתפקידים ניהוליים וחשוב לאפשר להן את המרחב לגשת לתפקידים כלכליים שהיו בידי גברים".
מה לדעתך יש לשנות או לשפר?
"אני רואה בשותפות עם אילת חזון גדול. כבר כיום קיים שיתוף פעולה בין חבל אילות לבין העיר אילת והפעילות יכולה להיות רחבה יותר. הייתי רוצה להפוך את האזור לאזור המתפתח באופן משותף. אפשר לראות לדוגמה את שיתוף הפעולה בתחום החקלאות הימית. פרויקט כזה שמקדמים שני ראשי הרשויות הוא דוגמה לשיתוף פעולה ופלטפורמה לניהול מיזמים משותפים".
מה זה אומר מבחינתך לנהל תקציבים בסדר גודל שאת מנהלת?
"אין כאן עניין של ניהול תקציבים, כי לשם כך יש סביבי עוד בעלי תפקיד המסייעים לי. יש כאן עניין של ניהול פרויקטים, קידום חזון מסוים והטמעת הדברים".