במשך שנים דעכה פינת החי המיתולוגית בקיבוץ שדה בוקר והפכה לשטח נטוש ולא מנוצל.
זיוה ואריה וינד, מוותיקי הקיבוץ, זיהו את הפוטנציאל בשטח, ובמסגרת קול קורא בפרויקט 'חושבים עושים' של חברת icl והמועצה האזורית רמת הנגב, הציעו זוג חברי הקיבוץ הוותיקים להפוך את פינת החי הנטושה לפארק משפחתי שמח ושוקק לטובת כלל המבקרים בו.
1 צפייה בגלריה
 זיוה ואריה וינד. פרויקט מרגש
 זיוה ואריה וינד. פרויקט מרגש
זיוה ואריה וינד. פרויקט מרגש
(צילום: נטלי כהן־קדוש)
קראו גם >>
אריה וינד (76), חבר קיבוץ שדה בוקר זה 57 שנים, ורעייתו זיוה (69), חברת הקיבוץ מזה 50 שנה, ראו בעיניים כלות כיצד פינת החי של הקיבוץ, בה התנדב אריה בשנות הקמתה, הולכת ודועכת כאשר מה שנותר ממנה הם המבנים הנטושים והסיפורים הישנים אודות המקום. בעיניה של זיוה, השטח הנטוש נראה כהזדמנות לשדרג את חיי הקהילה בקיבוץ. בני הזוג וינד גיבשו תוכנית לפיתוח המקום כדי להפוך אותו לפארק משפחתי.
לאחר שתוכניתם התקבלה, נרתמו חברי הקיבוץ והפכו את המקום לפארק חווייתי הכולל מתקנים לילדים ומתחמים לעריכת פיקניקים. חברי הקיבוץ חוגגים בו אירועים פרטיים ומרכזיים בחיי הקהילה, והוא אף משמש את ילדי הגנים בכל ימות השבוע.
בימים אלה פועלים בקיבוץ לשדרוג המבנה הראשי בפארק ולהכשרתו כמקום בו יסופר סיפורה של פינת החי דרך עיניהם של חברי הקיבוץ. במסגרת הזו יתועדו גם סיפוריהם של בעלי החיים ששכנו בעבר בפינת החי. כך, למשל, יסופר סיפורו של "התוכי הנשיאותי", תוכי מסוג ז'אקו, שניתן בשעתו במתנה לנשיא המדינה השלישי, זלמן שז"ר ז"ל, על ידי נשיא גאנה וכעבור זמן הוא נמסר לראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון המנוח, שהיה חבר קיבוץ שדה בוקר בעשרים שנות חייו האחרונות. בן גוריון העביר אז את התוכי לפינת החי של הקיבוץ לשמחתם של ילדי הקיבוץ.
"פינת החי", מספרת זיוה וינד, "היתה אטרקציה עבור ילדי הקיבוץ במשך שנים. עם סגירתה לפני עשר שנים השטח הוזנח והורגש שהיה חסר מקום בילוי משפחתי לחברי הקיבוץ, ובכלל. בזכות פרויקט 'חושבים עושים' אני שומעת מחברים רבים בקיבוץ כמה כיף שיש לנו מקום כזה וזה ממלא באושר. בנוסף, אנחנו מקימים בפארק מקום שינציח את הזיכרונות מפינת החי של הילדים שכבר גדלו ויוכלו לעבור שם עם ילדיהם, להיזכר ולספר את הסיפורים הישנים והמרגשים".
ארז קמה, מנהל קשרי קהילה בחברת icl, ציין כי "הפרויקט של אריה וזיוה הוא בין הפרויקטים המרגשים יותר שנתקלנו בהם, בגלל השינוי הגדול שזה חולל בקהילתיות בקיבוץ. אני שמח לראות שהתכנית מצליחה בכל פעם לחבר את הקהילות באזור".
לכל העדכונים - חדשות הקיבוץ