מאז הקמת הממשלה החדשה פועל מטה המאבק של התושבים נגד שדה התעופה בדרישה משרי הממשלה לממש את הבטחותיהם לביטול החלטה 2050 שקבעה כי שדה בינלאומי יוקם בעמק יזרעאל. הכנסת הנושא לקווי היסוד של הממשלה עדיין עומדת למבחן, כאשר נבחנות אפשרויות לביטול ההחלטה במסגרת חוק ההסדרים הקרב או במסגרת החלטת ממשלה נפרדת.
1 צפייה בגלריה
צעדת המחאה בשדות עמק יזרעאל
צעדת המחאה בשדות עמק יזרעאל
צעדת המחאה בשדות עמק יזרעאל
(צילום: טלי עוז)
אולם במטה המאבק רחוקים מלהיות שבעי רצון, משום שברור כי אם תבוטל החלטה 2050 ללא קביעת מיקום אחר לשדה התעופה ימשיך להתקיים איום על החזרת חלופת רמת דוד בהמשך.
במטה המאבק קיימו השבוע סדרה של פגישות עם שרים וחברי כנסת, וזאת לצד פגישות נוספות שמקיימים ראשי הערים בנגב ובצפון עם שרי הממשלה. מטרת הפגישות הייתה להבטיח תהליך מסודר של החלטות שיביא פעם אחת ולתמיד להחלטה סופית על מיקום שדה התעופה.
פעילי מטה המאבק דורשים כי "מייד לאחר ביטול החלטה 2050 תופסק עבודת צוות התכנון הפועל במשרד התחבורה, אשר מתכנן בקצב גבוה את הקמת השדה ברמת דוד, ולא מקדם את התכנון בנבטים, בניגוד להחלטת המועצה הארצית".
לטענת מטה התושבים, מדינת ישראל משקיעה עשרות מיליוני שקל בתכנון חלופה המנוגדת, לכאורה, לעמדת הממשלה. "אין היגיון בכך ויש לעצור את תכנון רמת דוד לאלתר", אמרו במטה המאבק.
לצד הפעילות מול גורמי הממשל מתכוננים במטה המאבק לאפשרות כי הממשלה לא תעמוד בהבטחתה המפורשת לביטול החלטה 2050. "אנו מודעים ללחצים הכבדים שמופעלים מצד חיל האוויר המתנגד להקמת השדה בנבטים ומיוצג בממשלה על ידי שר הביטחון גנץ, ונערכים לקמפיין רחב ממדים מול שרי הממשלה בדרישה כי יעמדו בהתחייבותם", נמסר מהמטה.
קראו גם >>>
במטה התושבים אומרים באופן נחרץ כי הפעם לא מדובר בתמיכה מסויגת של מספר שרים אלא הבטחה מפורשת של כל שרי הממשלה הבכירים, ואי עמידה בהתחייבות תוביל לקמפיין ציבורי רחב היקף שבמרכזו אמירה ברורה כי הממשלה בגדה בהבטחותיה לתושבי הנגב והעמק. "התושבים נערכים לקמפיין ופועלים לגיוס הכספים הנדרשים לשם כך לרבות מהלכים משפטיים שנבחנים בימים אלו", ציינו במטה המאבק, "גורמים המעורים בנושא אמרו כי נושא גיוס הכספים מאתגר מתמיד מאחר והתחושה הכללית בציבור שהתחייבות הממשלה נגד שדה בעמק היא סופית כאשר האמת רחוקה מאוד מכך".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ