עיריית קרית שמונה והמועצה האזורית הגליל העליון הגיעו להסכמה על הקמת איגוד ערים לנחלים, בשותפות עם רשויות נוספות הגובלות בגדות הנחלים באזור, במטרה לקדם את הסדר והניקיון בנחלים באזור. ההסכם שנחתם בין ראשי הרשויות קיבל תוקף של פסק דין על ידי נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.
1 צפייה בגלריה
הגדרות שחסמו את המעבר לנחל
הגדרות שחסמו את המעבר לנחל
הגדרות שחסמו את המעבר לנחל
(צילום: פרטי)
ההסכם בין הרשויות נולד בעקבות החלטת המוא"ז הגליל העליון, מלפני כשנה (אפריל 2021), לגבות אגרת חניה בשני חניונים לאורך הירדן, סמוך לקיבוץ דן וכפר בלום. על פי ההחלטה, כל מי שאינם תושבים הגרים בשטח השיפוט של המועצה נדרשו לשלם עבור חניה בחניונים הסמוכים למקורות הירדן. במועצה האזורית הסבירו את הטלת האגרה בצורך לממן את הניקיון והתחזוקה של החניונים ושל הנחל.
קראו גם:
הצעד של גליל עליון עורר התנגדות רבה בקריית שמונה שטענו שזו השתלטות עבריינית על הנחל היות והוא משאב טבע ששייך לכולם ובחודש מאי שעבר הגישה עיריית קרית שמונה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בנצרת, בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים, נגד המועצה האזורית הגליל העליון בדרישה לבטל את אגרת החניה בחניונים של נחלי הירדן.
כעת כאמור נחתם הסכם הפשרה בין קרית שמונה והגליל העליון לפיו יוקם איגוד ערים לנחלים וכל תושבי הרשויות החברות באיגוד, יזכו ליחס שווה, בנוגע לכל הטבה עליה תחליט מנהלת האיגוד, והביעו נכונות לנהוג ברוח זו גם בזמן שיחלוף עד להקמת האיגוד. לפיכך, כרגע בשטח כל מי שמגיע היום לשני החניונים - תושבי קרית שמונה, תושבי הגליל העליון ובכלל - משלמים על החניה במקום. ההערכה היא שבעתיד, לאחר שיוקם האיגוד, כל תושב שהרשות שלו תהיה חברה באיגוד לא ישלם עבור החניה.
ראש העיר קרית שמונה אביחי שטרן וראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ בירכו על ההסכם שנחתם ואמרו בהודעתם המשותפת כי "מדובר בהסכם חשוב. הנחלים והטבע הם של כולם. כולנו תקווה כי האיגוד שיקום, יסדיר את המצב הקיים, יעודד את התיירות וישמור על הטבע, לטובתם ולרווחתם של כל תושבי האזור".
ראש המועצה האזורית מבואות החרמון ויו"ר אשכול גליל מזרחי בני בן מובחר גם בירך על הסכם הפשרה. "אני ממליץ לקרית שמונה, לגליל העליון ולכלל הרשויות באזור לעבור מעתירות לשותפויות ולשיתופי פעולה", אמר בן מובחר, "אני תמיד בעד עבודה בשותפות ובהידברות וכך נגיע לתוצאות הרבה יותר טובות מאשר כל המלחמות האלה. אני מציע שתהיה פה פעילות ברמה האזורית שכוללת את כל הנחלים, שנותנת מעטפת שלמה עם מחויבות של כל אחת מהרשויות שבתחומה נמצאים האתרים הללו".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ