בכפר הנוער 'נווה הדסה' התקיים בשבוע האחרון השבוע חידון התנ"ך המחוזי של המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער לשנת תשפ"ב. החידון נערך בסימן 'ממגפה לרפואה ברוח הפסוק "אני ה' רופאך"'. יונתן דוחובני (י"ב) מקיבוץ מגידו, תלמיד תיכון אזורי מגידו, סיים את החידון כסגן חתנית התנ"ך המחוזית של הזרם הממלכתי.
2 צפייה בגלריה
יונתן דוחובני. גר במקום היסטורי
יונתן דוחובני. גר במקום היסטורי
יונתן דוחובני. גר במקום היסטורי
( צילום: חינוך התיישבותי)
קראו גם:
"זו השנה השלישית שאני משתתף בחידון", אמר דוחובני, "בשנה שעברה הוכתרתי כחתן התנ"ך והשנה כסגן, אבל אני שמח כי משנה לשנה זכיתי להעמיק את הידע שלי בתנ"ך ולהתמודד עם האתגר, וזה יישאר איתי לכל החיים. יש לי זכות לגור במקום היסטורי שנזכר לא מעט בתנ"ך ואני מודה לבית הספר ולקהילת העמק על התמיכה".
כלת התנ"ך המחוזית בזרם הממלכתי היא רחלי אליחי, תלמידת בית ספר בנימין רוטמן באשל הנשיא. יצוין כי דוחובני וכל המתמודדים בחידון זכאים אוטומטית לציון 100 בבגרות בתנ"ך (2 יחידות לימוד).
אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער בירכה את הזוכים ואמרה: "התנ"ך הוא יסוד המורשת שלנו, חוט מקשר בסיפור הלאומי שמאפשר קריאה ערכית ואקטואלית בכל דור. בצל התמשכות מגפת הקורונה, לנגד עינינו ציווי התנ"ך לקדושת החיים, כבוד האדם וערבות הדדית. היכולת להתמודד עם המגפה שהפרה את השגרה שלנו תלויה בלכידות שלנו כמשפחה, כקהילה וכחברה".
2 צפייה בגלריה
אילנה נולמן
אילנה נולמן
אילנה נולמן
( צילום: חינוך התיישבותי)
לדבריה של נולמן, למערכת החינוך תפקיד חשוב בהנחלת אהבת התנ"ך לתלמידים תוך שימוש בשיטות למידה והוראה חדשניות
שיעמיקו את העניין והחיבור שלהם לספר הספרים. "יונתן הוא דוגמא נפלאה לכך ומשלב אהבת תנ"ך לצד חריצות ושקידה שהובילו אותו להישג מרשים בחידון במשך שנתיים רצופות", אמרה.
יש לציין כי חבר השופטים כלל את רות כהן, כלת התנ"ך העולמי לשנת תש"פ ובוגרת אולפנת בהר"ן שבפיקוח החינוך ההתיישבותי, ד"ר יחיאל שילה, לשעבר מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, ומפקח בגמלאות, אשר דרורי.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ