מיד עם תום החגים השיקו בבית הספר 'בראשית', שבו לומדים ילדי המועצה האזורית גבעת ברנר, וביניהם גם ילדי קיבוץ שילר, "חדר מייקרים" (מהמילה Make) - סוג של מרחב יצירה שמשלב כלים טכנולוגיים.
החדר הוקם ביוזמתה של נועה עמיחי מקיבוץ שילר, אם לילדים בבית הספר וחברת ועד בית הספר, שאחרי 17 שנים בעולם ההיי טק עברה לעולם החינוך וגילתה את עולם המייקרים. לאחר ביקור בבית ספר ייחודי בעתלית עלתה בה המחשבה להקים חדר כזה בבית הספר. "כשנכנסתי לוועד המרכזי בבית הספר ביקשתי להיות בצוות החדשנות, אחד הרעיונות שהעלינו היה להקים חדר מייקרים, בשיתוף פעולה עם סגנית המנהלת והמנהלת הקמנו את החדר בתמיכת המועצה, מנהלת החינוך וראש המועצה, אם הם לא היו מאמינים בזה – זה לא היה קורה", מספרת עמיחי.
1 צפייה בגלריה
"חדר מייקרים"
"חדר מייקרים"
"חדר מייקרים"
(צילום: מועצה אזורית גבעת ברנר)
קראו גם:
מיד לאחר מכן נקבע תקציב, הנציגים נפגשו עם ספקים והחדר הוקם וכבר בא לידי שימוש בשבוע האחרון. במרחב עצמו הילדים מכיתות ג' ועד ו' לומדים הכול, מתפירה עם חוט ומחט, בניית גופים מפלסטלינה בתלת ממד, יצירת חיבורים חשמליים ובניית דגמים במדפסת תלת ממד. לאחרונה התבקשו ההורים גם לחפש בביתם מוצרי חשמל שאינם בשימוש ולשלוח אותם לחדר המייקרים לצורך עבודות שונות של התלמידים.
מנהלת בית הספר, אמירה ביבי, הסבירה שהתפיסה הפדגוגית של בית הספר מבוססת על למידה של נושא דרך דיסציפלינות שונות., "זהו מרחב סדנאי המאפשר למידה תוך כדי התנסות, תכנון ויצירה", אמרה ביבי. "למידה זו מביאה לידי ביטוי יכולות של תלמידים ברבדים שונים ומחזקת את יכולותיו של התלמיד לזהות בעיה ובאופן יצירתי, תוך כדי שימוש בידע מעולמות שונים, למצוא לה פתרון".
ראש המועצה דורון שידלוב: "אנו מבססים שינוי בחינוך תוצרת ברנר המתבטא בראייה הוליסטית של מערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, הטמעת חינוך טכנולוגי ושאיפה למצוינות לסוגיה כערך מוביל".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ