מחאת החקלאים נגד המהלך שמקדמים משרד החקלאות והאוצר לפתיחת הייבוא לפירות וירקות מחו"ל, הגיעה אתמול (שלישי) גם למחזור הראשון של רפסודיית הנוער של התנועה הקיבוצית המתקיימת השבוע בכנרת. בני הנוער הצטרפו למאבק החקלאים ומחאו עם שלטים כמו: "ערכים לא מייבאים מטורקיה", "החקלאות תנצח", אם בא לך לסחוט, יש לי תפוזים טריים (תוצרת הארץ)" ועוד.
(צילום: התנועה הקיבוצית)
קראו גם:
מעבר לבניית הרפסודה התכנסו הנערות והנערים מהקיבוצים ברחבי הארץ למעגלי שיח בנושאי שירות משמעותי בצה"ל ולמען החברה בישראל, וכן בנושאים רבים המעסיקים את החברה בישראל. השנה, בעקבות הרפורמה בחקלאות ייוחדו מעגלי השיח רבים לנושא חיזוק החקלאות הציונית ובלימת המהלך החד צדדי, לטענתם, שמקדמים משרדי האוצר והחקלאות.
החקלאים אשר הגיעו לדבר עם בני ובנות הנוער הסבירו להם על הסכנות העומדות לפתחה של החקלאות באופן מיידי בעקבות כוונות האוצר ומשרד החקלאות לייבוא תוצרת מחו"ל – מהלך שלא מטפל בבעיה האמיתית – פערי התיווך ברשתות המזון ולכן לא יביא להוזלת המחירים.
בעקבות מעגלים אלו החליטו לא מעט מקבוצות הנעורים לייחד את המפרש של הרפסודה אותה הם משיטים לאמירה על חשיבות החקלאות בישראל.
1 צפייה בגלריה
המשפט של בני הנוער בכנרת
המשפט של בני הנוער בכנרת
המשפט של בני הנוער בכנרת
(צילום: התנועה הקיבוצית)
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "אני גאה בבני הנוער, דור העתיד שלנו, אשר גם בעת הרפסודיה מבינים את גודל השעה ונרתמים לצד החקלאות הישראלית והציונית. גם בני הנוער, ואולי בעיקר הם מבינים כמו הציבור כולו, כי החקלאות העברית היא נשמת אפה של המדינה וכי לא החקלאים העובדים כל ימי השנה בשרב ובקור בכל חבלי הארץ, מהערבה ועד הגולן, הם הנושאים באחריות ליוקר התוצרת החקלאית במדפי הרשתות השונות. גם הם מבינים את חוסר ההגינות במצב בו מי שגוזר את הקופון השמן על חשבון הציבור ועל גב החקלאים מצליח להתחמק מן האחריות. אם חלילה לא תהיה חקלאות מקומית, נהיה תלויים רק בייבוא והמחירים רק יעלו כי לא תהיה חלופה, אז לא תהיה כבר דרך חזרה".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ